Veliko trgovcev bo blago zamenjalo, čeprav k temu niso zakonsko zavezani. Če gre torej za brezhibno blago, ga trgovec ni dolžan sprejeti nazaj, še manj pa zanj vrniti kupnino. Izjema velja le pri spletnih nakupih, kjer lahko kupec odstopi od pogodbe v 14 dneh od nakupa brez navedbe razloga. Ne glede na to tudi v običajnih trgovinah trgovci blago pogosto dovolijo zamenjati. Vendar je to možnost, ki jo trgovec ponudi, ni pa to njegova dolžnost. Njegova obveznost postane takrat, kadar je to oglaševal ali kako drugače obljubil. Lahko ponudi tudi, da v takšnem primeru ne vrne denarja, pač pa izda dobropis ali pa si potrošnik izbere kaj drugega.

Težava večkrat nastopi, ker pri darilu pogosto nimamo računa. Večina trgovcev pogojuje zamenjavo izdelka s predložitvijo računa. Če tega ni, je vse odvisno od prodajalca, ki se lahko odloči, da blago zamenja tudi brez njega. Praviloma tega noče in potem možnosti za zamenjavo brez računa ni.

V vsakem primeru pa svetujemo, da še pred ostranitvijo listkov z deklaracijo, ceno in ostalimi informacijami, izdelek temeljito pregledamo. Če ugotovimo, da je npr. šivan preplitko in šiv ne drži ali da je napaka v tkanini ipd. svetujemo čimprejšnjo reklamacijo.

V navedenih primerih gre za stvarne napake, ki jih naj potrošnik reklamira čimprej, najkasneje pa v 2 mesecih pri prodajalcu, mu ponudi da si stvar pogleda in postavi zahtevek. Zahteva lahko zamenjavo, sorazmerno znižanje cene glede na napako, odpravo napake, če je to možno ali pa vračilo denarja. Če ima npr. pulover kupljen na razprodaji napako, potem tudi za ta nakup velja enako in enaki zahtevki.