Mariborski mestni svetniki so potrdili investicijske dokumente za projekte s področja trajnostne mobilnosti, ki jih namerava občina uresničiti s sredstvi iz mehanizma celostnih teritorialnih naložb (CTN). To so ureditev Dravske kolesarske poti do Ruš in Dupleka, kolesarske mreže znotraj mesta ter park & ride sistemov na obrobju.
Približujejo se praksam, ki so v drugih evropskih mestih že stalnica
Mestni svetniki so pozdravili dejstvo, da se Maribor z ureditvijo park & ride sistemov približuje praksam, ki so v drugih evropskih mestih že stalnica. Nekaj pomislekov je bilo glede načrtovanega parkirišča pri Mariborskem otoku, kjer bi bilo po ocenah nekaterih članov mestnega sveta treba urediti več kot 80 parkirnih mest. Projekt je vreden 850.000 evrov.
Ureditev Dravske kolesarske poti, ki jo v drugih občinah že pospešeno urejajo, je v mariborskem delu razdeljena na dva dela. Prvi je odsek do Ruš, drugi odsek do Dupleka, skupaj je za njuno izgradnjo potrebnih 1,7 milijona evrov. Vzporedno nameravajo zgraditi še manjkajoče kolesarske povezave med mestnimi četrtmi in krajevnimi skupnostmi, kar stane 1,3 milijona evrov.
“Gre za najbolj obsežen projekt v zgodovini mesta, kar zadeva kolesarsko infrastrukturo,” je izpostavil mestni svetnik Liste za kolesarje in pešce Josip Rotar in pozval h kakovostni izvedbi teh projektov. “Na žalost se je že večkrat zgodilo, da so projektanti naredili napake, ki kolesarjem onemogočajo varno uporabo kolesarskih površin,” je dodal.
Potrdili investicijski program za izgradnjo cestnega podvoza pod Ljubljansko ulico
Dve tretjini potrebnega denarja za te projekte nameravajo pridobiti iz kohezijskih sredstev, ostalo pa mora občina zagotoviti sama. V ta namen se namerava prihodnje leto dodatno zadolžiti, s čimer pa se nekateri mestni svetniki ne strinjajo. Ali bodo podprli dodatno zadolževanje, bo znano prihodnji teden, ko bodo na izredni seji sprejemali rebalans proračunov za 2017 in 2018.
Današnje sprejetje investicijskih dokumentov je bilo nujno za prijavo na razpis pristojnega ministrstva, kar pa je po besedah župana Andrej Fištravca samo formalnost, saj so se občine med seboj že dogovorile glede delitve sredstev CTN. Gradbena dela naj bi se začela v letu 2019, končala predvidoma leto kasneje. “Naslednje leto se bo vse delalo. So vendarle volitve,” je pripomnil mestni svetnik NLS Milan Mikl.
Mestni svetniki so danes tudi potrdili predinvesticijsko zasnovo in investicijski program za izgradnjo cestnega podvoza pod Ljubljansko ulico pri Magdalenskem parku, ki se ocenjuje na 7,9 milijona evrov, od tega naj bi nekaj več kot polovico prispevala država. “Smo tik pred izdajo gradbenega dovoljenja, ki ga pričakujemo še v oktobru,” je povedal Aleš Klinc iz občinskega urada za komunalo in promet. Začetek gradnje pričakuje v prvi polovici prihodnjega leta.
Nakup novih avtobusov
Mestni svetniki so danes tudi soglašali z nakupom šestih novih avtobusov za mestni potniški promet in potrdili odločitev pristojne občinske komisije, da se priznanje častni občan Maribora podeli nekdanjemu direktorju Tovarne avtomobilov in motorjev Maribor Vitji Rodetu, zlati grb mesta kulturni in humanitarni delavki Zdenki Križanič, srebrni grb mesta pa zgodovinarju Alešu Arihu. Priznanja bodo podelili na slovesnosti ob prazniku mesta Maribor, ki se obeležuje 20. oktobra.
STA