Mariborski Primat, ki je z nekaj več kot 200 zaposlenimi eden vodilnih evropskih proizvajalcev varnostne opreme in je v pretežni lasti vodilnih menedžerjev, je tudi lani posloval nad načrti.

Družba je ustvarila 19,5 milijona evrov prometa

Kar je sicer manj kot leto prej, ob tem pa leto 2015 sklenila s 1,9 milijona evrov čistega dobička.

Kot je v letnem poročilu, objavljenem na spletni strani Ajpesa, zapisala predsednica uprave Silva Marinič, ki si bo po sklepu majske skupščine skupaj z ostalimi solastniki razdelila 2,4 od skupaj 3,9 milijona evrov lanskega bilančnega dobička, je bilo lansko leto prvo po rekordnem obsegu poslovanja v letu 2014. Njihove načrte so zato prilagodili trendom rasti do leta 2013.

Približali so se rekordnemu izkupičku

“Ob zaključku leta pa smo z zadovoljstvom ugotavljali, da smo se v obsegu poslovanja zelo približali rekordnemu izkupičku. Pozitivni finančni tok nam je omogočal nadaljevanje finančne stabilnosti podjetja in dobro poravnavo vseh obveznosti,” je v poročilu med drugim pojasnila Mariničeva in dodala, da tudi napovedi makroekonomskih kazalcev za njihove najpomembnejše trge ostajajo dobre.

Njihova najpomembnejša dejavnost varnostna oprema

Tudi pred letošnjim letom so se odločili za bolj konzervativno načrtovanje prihodkov, ki jih predvidevajo za 15,3 milijona evrov, od tega daleč največ oziroma dobrih 90 odstotkov na področju varnostne opreme, ki tako ostaja njihova najpomembnejša dejavnost. Ostalo desetino nameravajo pridelati na področju izdelave kovinskega pohištva in skladiščne opreme, nekaj pa tudi s storitvijo montaže.

Najpomembnejši kupci proizvajalci bankomatnih naprav

Najpomembnejši kupci Primata so sicer proizvajalci bankomatnih naprav, katerih strateški del je prav njihova bankomatna blagajna. Ostale proizvode prodajajo predvsem bankam, zavarovalnicam in drugim podjetjem, ki morajo varovati svoje dragocenosti ali dokumente. V manjši meri so njihovi kupci tudi fizične osebe.

Podjetje na slovenskem trgu ustvari manj kot štiri odstotke prodaje

Podjetje na slovenskem trgu ustvari manj kot štiri odstotke prodaje, skoraj 90 na trgih EU, preostalo pa v tretjih evropskih državah, Aziji ter Severni in Srednji Ameriki. Najpomembnejši tuji trg za njih je Madžarska, kamor prodajo kar 68 odstotkov svojih izdelkov, med večjimi kupci pa so še Nemci, Britanci, Belgijci in Nizozemci.

STA