Direkcija RS za infrastrukturo je z gradnjo 896 metrov dolgega novega viadukta Pesnica pričela v mesecu oktobru preteklega leta. Trenutno je v izvedbi globoko temeljenje, gradnja stebrov, v pripravi pa je tudi izvedba podporne konstrukcije za 4. polje prekladne konstrukcije. Po dokončanju konstrukcije objekta, ki bo predvidoma zaključena v naslednjem letu, sledi namestitev tira, izvedba vozne mreže ter signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav. Po končani gradnji bo viadukt Pesnica najdaljši železniški viadukt v Sloveniji. Zaključek vseh del je predviden je v prvi polovici leta 2023.
Gradnja predora Pekel bo predvidoma zaključena marca 2023
Gradnja predora Pekel v dolžini 1530 metrov, vključno z reševalnim rovom, se je pričela v mesecu septembru 2020. Izvajalec je najprej pristopil k izvedbi pripravljanjih del. Dela so obsegala ureditev dostopov do gradbišča, izvedba portalov, postavitev betonarne ter čiščenje pobočja. Trenutno potekajo dela na južnem in severnem portalu predora. “Izkopna dela v predoru bodo izvedena s predorskim bagrom in s frezo, v načrtu je tudi izvedba miniranja. Pri izvedbi del ni pričakovati vplivov na bližnje stanovanjske objekte, saj so le-ti dovolj oddaljeni od izkopa predora,” so sporočili z Direkcije RS za infrastrukturo. Dodajajo, da bodo dela predvidoma zaključena v mesecu marcu 2023. S tradicionalno postavitvijo kipca sv. Barbare, ki bo jutri, v petek, 14. maja, bo naznanjen tudi uradni pričetek del.
Izkopna dela v predoru bodo izvedena s predorskim bagrom in s frezo, v načrtu je tudi izvedba miniranja. Pri izvedbi del ni pričakovati vplivov na bližnje stanovanjske objekte, saj so le-ti dovolj oddaljeni od izkopa predora.
Kolektor Gradbeništvo je z investicijo v vrednosti prek 2 milijona evrov dobil nov komplet strojev za tunelogradnjo. Komplet novih strojev, gre za bager, stroj za vrtanje Boomer (vrtanje vrtin za miniranje, vgradnjo geomehanskih sider in drugih podpornih ukrepov) in robot za brizganje betona bo podjetju omogočil izgradnjo železniškega predora, kar je po 15 letih prvi tovrsten projekt, ki ga bo izvedla slovenska gradbena operativa.
Kristjan Mugerli, direktor Kolektor CPG, ki deluje v sklopu Kolektor Gradbeništva, ob tem izpostavlja: »Do sedaj so v Sloveniji vrtanje tunelov opravljala le tuja podjetja, ki so za to poleg referenc imela vso potrebno opremo. V prihodnjem obdobju bomo na domačem trgu gradili kar nekaj tunelov, zato je začetek investiranja v opremo in tehnologijo za tunelogradnjo logičen korak. V Kolektor Gradbeništvu letno v gradbeno opremo vložimo 5 milijonov evrov in smo trenutno eno izmed najbolje tehnološko opremljenih podjetij v Sloveniji«.
Do sedaj so v Sloveniji vrtanje tunelov opravljala le tuja podjetja, ki so za to poleg referenc imela vso potrebno opremo. V prihodnjem obdobju bomo na domačem trgu gradili kar nekaj tunelov, zato je začetek investiranja v opremo in tehnologijo za tunelogradnjo logičen korak.
V okviru gradnje 3,7 km dolgega železniškega odseka Počehova–Pesnica je poleg gradnje predora Pekel in viadukta Pesnica predvidena tudi gradnja podvoza Pesnica, ureditev tirov in tirnih naprav ter električnega voznega omrežja, ureditev cest s prometno opremo ter gradnja aktivne protihrupne zaščite. Pogodbena vrednost del, ki zajema gradnjo odseka Počehova–Pesnica, gradnjo viadukta Pesnica in predora Pekel znaša 101 milijon evrov. Izvajalec gradbenih del je konzorcij slovenskih podjetij Pomgrad, Kolektor Koling, SŽ-ŽGP, GH Holding in Gorenjska gradbena družba.
Marijan Pojbič: Oživili smo pobudo, da se stari viadukt Pesnica in predor v Košakih namenita za kolesarsko pot
Na predlog poslanca Marjana Pojbiča se je oživila pobuda, da bi po kroni železniškega nasipa čez dolino Pesnice in skozi stari tunel Pekel uredili kolesarko pot, ki bo najkrajša povezava med Mariborom in omrežjem kolesarskih poti, ki se bodo gradile v slovenskogoriških občinah, tudi proti Avstriji. Podrobneje o tem v prispevku Kolesarska pot po starem železniškem pesniškem nasipu in v predoru Pekel.