Vzpostavitev elektronskega naročanja na zdravstvene storitve, ki poteka v okviru projekta eZdravje, je trenutno v testni fazi, v celoti pa naj bi zaživelo že v začetku prihodnjega leta.
Kot pojasnjujejo na Ministrstvu za zdravje, je projekt eZdravje nacionalni projekt informatizacije zdravstvenega sistema in logična posledica hitrega razvoja novih tehnologij. Njegov cilj je olajšati mobilnost, dostopnost in varnost pacientov pri zdravstveni obravnavi na eni strani ter zmanjšanje stroškov zdravstvenih storitev na drugi.
Uvedba projekta eZdravja naj bi koristila tako pacientom kot zdravstvenim izvajalcem. Pacienti naj bi prihranili čas pri naročanju na zdravstvene storitve, zagotovljena pa naj bi jim bila tudi večja kakovost storitev. Poenostavljeni postopki se obetajo tudi izvajalcem, kar bo posledično pripomoglo k skrajševanju čakalnih dob, večji dostopnosti, preglednosti ter boljši komunikaciji med zdravniki in pacienti. Informatizacija zdravstvenega sistema torej obeta veliko.
Pa bo v praksi res tako? Bo z informatizacijo zdravstvenega sistema oziroma elektronizacijo zdravstva pri nas kmalu manj težav s telefonsko neodzivnostjo posameznih ambulant pri naročanju, manj čakalnih dob, manj romanja od ambulante do ambulante?
V Mariboru že uporabljajo eNapotnico
Po besedah Marka Lovšeta, ergonomista, inženirja za varnost pri delu in direktorja  mariborskega Zdravstvenega zavoda doktor Lovše, kjer že nekaj časa ponujajo svojo različico elektronske napotnice (eNapotnico), gre pri nacionalnem projektu za korak v pravo smer.
»Elektronizacija zdravstva lahko izboljša marsikaj, kadar služi človeku. Zagotovo je v skladu z željami in potrebami uporabnikov in izvajalcev zdravstvenih storitev, saj gre za bistveni prihranek časa. Poenostavljena bo dostopnost uporabnikov do zdravstvenih storitev, manj bo administracije. Vsi podatki bodo na enem mestu – samo klik daleč, večja bo preglednost, izboljšala se bo učinkovitost. «
Prav te cilje je imel v mislih tudi sam, ko je pred leti želel pomagati uporabnikom storitev ZZ Lovše in jim čim bolj olajšati pot do njih. Dolgo je razmišljal v smeri časovno sprejemljivejše razumne rešitve, ki bi vsem zagotavljala več in bolje. Kot pravi, je človek zanj vedno na prvem mestu, zato je vselej iskal praktične in inovativne rešitve, s katerimi bi ljudem lahko olajšal delo, jim omogočil boljše pogoje za delo, povečal delovno učinkovitost, promoviral zdrav način življenja, skrbel za humanizacijo dela, ergonomijo.
»Po številnih težavah smo na koncu razvili našo eNapotnico, ki pa je veliko več kot le elektronska napotnica. Gre namreč za program, ki ponuja celovite rešitve in vso strokovno pomoč na področju varnosti in zdravja pri delu – in vse to na enem mestu. Naša eNapotnica skratka omogoča najhitrejšo pot do kakovostnih storitev na področju varnosti in zdravja pri delu. Na hiter, preprost in praktičen način omogoča izpolnjevati vse pogoje, ki jih določa Zakon o varnem in zdravem delu, informira in še marsikaj,« pojasnjuje Lovše in poudarja, da mu za uresničitev svoje zamisli nikoli ni bilo žal ne časa, ne lastnih sredstev.
Danes ve, da se je odločil pravilno, saj se mu to potrjuje pri njegovem vsakdanjem delu. Z zadovoljstvom namreč ugotavlja, da eNapotnico (www.e-napotnica.si) vsak dan uporablja vse več posameznikov in podjetij.