Mariborski župan Andrej Fištravec se je v okviru vladnega obiska Podravja sestal z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem in finančnim ministrom Dušanom Mramorjem. Gašperšič je govoril o nekaterih načrtovanih projektih v regiji, Mramor pa je med drugim pohvalil mariborsko občino, da je lani dobro urejala svoje finance. 
Mariborčane v zvezi z infrastrukturnimi projekti zanima predvsem gradnja zahodne obvoznice in njenega priključka na avtocestni križ, pa tudi nadaljnji razvoj mariborskega letališča in s tem povezana podelitev dolgoročne koncesije za upravljanje letališča.
Kot je povedal Gašperšič, si država prizadeva za razvoj letališča, saj so v pretekli finančni perspektivi vanj vložili 15 milijonov evrov in je zato tudi zanje pomembno, da se glede na ponujeni potencial začne intenzivnejše dogajanje tako na potniškem kot na tovornem prometu.
Pri tem je ključna prav zagotovitev dolgoročne upravljavske pogodbe, za katero je danes napovedal, da naj bi bil razpis pripravljen in objavljen še v letošnjem prvem polletju, na ministrstvu pa računajo, da naj bi bil tudi končni izbor upravljavca zaključen še letos.
“S tem bodo končno omogočena tudi načrtovanja in dejavnosti bodočega upravljavca letališča,” je dejal Gašperšič in dodal, da intenzivno potekajo tudi dela na pripravi državnega prostorskega načrta, ki so še v začetni fazi, sklep o tem pa naj bi vlada sprejela sredi leta. Po sedanjem terminskem načrtu bi lahko dokument sprejeli v letu 2020, kar je po njegovem mnenju realna ocena glede na pretekle izkušnje.
V zvezi z zahodno mariborsko obvoznico je Gašperšič dejal, da v kratkem pričakuje vladno odločitev o najprimernejši varianti, ter da se tudi tukaj čim prej zaključi priprava državnega prostorskega načrta. Takoj zatem se bodo lotili aktivnosti za pridobivanje zemljišč ter izdelave projektne dokumentacije in pridobitev gradbenega dovoljenja, kar terja vsaj dve do tri leta. Za gradnjo bo potrebno zagotoviti tudi investicijska sredstva, kar pa bo zahtevalo veliko napora.
Na ministrstvu si bodo prizadevali tudi za čim prejšnji zaključek izdaje homologacije za mala električna vozila, za katera je zainteresiran kitajski vlagatelj.
Finančni minister Mramor se je z županom pogovarjal predvsem na temo financiranja mestnih občin, kjer po njegovih besedah opažajo, da je treba na novo preučiti utež, ki jo ima v izračunu financiranja število prebivalcev, pa tudi glede izdatkov za tiste investicije, ki pomenijo infrastrukturno podporo celotni regiji.
Ob tem so govorili tudi o privabljanju tujih investitorjev v mesto, kar sicer velja za vso državo. Pri tem se je odprlo vprašanje o tem, ali so spodbude za neposredne tuje investicije konkurenčne spodbudam v Sloveniji konkurenčnih državah.
V tej zvezi je Fištravec odprl tudi vprašanje nepremičnin, ki bi jih občine želele investitorjem ponuditi pod bolj ugodnimi pogoji, Mramor pa je dejal, da pri tem lahko trčimo ob težavo državnih pomoči, zato se je zavezal, da bodo preučili, kaj je na tem področju mogoče urediti znotraj evropske zakonodaje.
Podbora ministrstva za nakup zemljišč za investicije
Mariborski župan je še povedal, da so po današnjih pogovorih že vidni nekateri konkretni napredki, saj obstajajo premisleki o tem, kako bi mestne občine lahko na račun povprečnine dobile več denarja, zanj pa so pomembne tudi nekatere spremembe, ki naj bi jih finančno ministrstvo podprlo na področju nakupov zemljišč za investicije.
Vesel je tudi napovedi glede naslednjih korakov pri razvoju mariborskegaletališča, pa tudi besed premierja Mira Cerarja na jutranjem srečanju, da se Mariboru ni treba bati, da bi, potem ko bo kmalu podpisan sporazum o vzpostavitvi letalske linije med Slovenijo in Kitajsko, letala pristajala na brniškem letališču.
STA