Mestni občini Maribor se v prihodnjih letih obeta kar nekaj infrastrukturnih sprememb. Ena izmed njih je tudi izgradnja odseka kolesarske poti med Rušami in Mariborom, ter Mariborom in Duplekom. Je del mednarodne kolesarske povezave med tremi državami Italijo, Avstrijo in Slovenijo.
Namen izgradnje odseka kolesarske poti med Rušami in Duplekom skozi Maribor je predvsem zagotavljanje večje prometne varnosti kolesarjev, zmanjševanje negativnih vplivov motornega prometa na okolje, omogočanje razvoja rekreativne dejavnosti ljudi in s tem pozitivni vpliv na zdravje ter popestritev in dvig kakovosti življenja v Mestni občini Maribor in sosednjih občinah.
Vzpodbujanje večje uporabe koles za dnevne migracije prebivalstva
S takšno kolesarsko potjo, ki bi vključevala vso potrebno infrastrukturo, ki ustreza standardom daljinske kolesarske poti, bi lahko povečali uporabo koles za dnevno migracijo prebivalstva ter tako spodbujali energetsko učinkovitost, pametno upravljanje z energijo in uporabo obnovljivih virov energije v javni infrastrukturi. Kolesarska pot bi nudila tudi večjo varnost v prometi, saj bi bili z novo kolesarsko stezo kolesarji povsem ločeni od prometnih tokov motoriziranjega prometa, s tem bi se znatno zmanjšalo število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji. Zaradi boljše prometne ureditve pa je lahko pričakovati tudi dvig zadovoljstva občanov, obiskovalcev ter turistov.

Zemljevid nove kolesarske steze
Kolesarska steza od občine Ruše do Ptuja
Trasa celotne povezave poteka na območju občin Ruše, Maribor, Miklavž na Dravskem Polju, Starše, Hajdina in Ptuj. V večjem delu je predvidena ureditev kolesarskih površin po obstoječih poljskih, gozdnih in servisnih poteh ob oz. na nasipih na desnem bregu reke Drave. V manjšem delu je predvidena novogradnja povezave med Malečniškim mostom in kanalom HE Zlatoličje (Maribor) ter prečkanje potoka Rogoznice pri Kinološkem društvu (Ptuj).
Kolesarska pot med MO Maribor ter občino Ruše je razdeljena na potovalno ter rekreacijsko pot, prva namenjena najhitrejši dnevni migraciji med občinama od Laznice do Limbuša skozi podvoz na severno stran železniške proge do konca Sokolske ulice ter se priključila že obstoječi kolesarski stezi. Slikovitejša in bolj rekreativna pot pa bo smer v Limbušu spremenila ter zavila proti Limbuškemu nabrežju proti Obrežni ulici mimo HE Mariborski otok ter nato čez Studenško brv.
Izgradnja bi se lahko pričela v januarju 2019
Izvedba kolesarske poti se bo lahko, če bodo Mestni svetniki potrdili predlog ter nato pridobili vso potrebno dokumentacijo, pričela v januarju 2019 ter končala v decembru 2020. Celotna investicija je vredna 1,9 milijona evrov od česar bi MOM sofinancirala približno 782 tistoč evrov ter Evropska unija dober 1,1 milijon evrov, ostalo bi prispevala še Republika Slovenija ter Evropski sklad za regionalni razvoj.