Z namenom izboljšanja sprejema pacientov v Centralnem laboratoriju so v Zdravstven dom dr. Adolfa Drolca Maribor vpeljali sistem, ki ureja vrstni red čakajočih pacientov.

V štirih urah tudi do 250 pacientov

Vodja Službe za laboratorijsko diagnostiko Jolanda Prah, mag. farm., spec.med. biokemije pojasnjuje: »Zaradi narave našega dela pacientov ne moremo naročati, in ker morajo pred odvzemom krvi biti tešči, je večina naših pacientov v laboratoriju med 6.30 uro in 10.30 uro. V tem času sprejmemo med 200 do 250 pacientov.«

Razvrščanje pacientov na dve sprejemni mesti

Omenjen sistem čakalne vrste pa omogoča objavo obvestil in razvrščanje pacientov na dve sprejemni mesti ter tri mesta za odvzem biološkega materiala na osnovi zaporedne številke, ki jo pacient pridobi ob vstopu v čakalnico laboratorija. Pacient ob prihodu v čakalnico laboratorija najprej vzame iz posebnega tiskalnika samodejno natisnjen in pripravljen listek s svojo številko in logotipom zdravstvenega doma.

»Nato počaka, da se izpiše njegova številka na LCD monitorju, ki je prikazovalnik sprejemnih in odvzemnih mest. Po sprejemu in vnosu podatkov v informacijski sistem pacient počaka, da se na monitorju v čakalnici izpiše še številka njegovega odvzemnega mesta,« dodaja Prahova. Na monitorju so tudi številke čakajočih  za odvzem, tako da se lahko pacienti na odvzem pripravijo.

Pacienti sistem dobro sprejeli

Nov sistem je za uporabnike enostaven in pacienti ga tudi z zadovoljstvom sprejemajo, saj gre za najpravičnejšo obravnavo čakajočih, ki jim ni več potrebno čakati v vrsti. Sistem omogoča, da ko pacient vstopi v čakalnico, dobi svoje mesto v vrstnem redu po katerem bo obravnavan. Pacient lahko torej predvidi, kdaj bo na vrsti.

Pacientom zagotovljena anonimnost

Sistem je primeren tudi za gluhe in naglušne paciente, ki lahko odslej samostojno in brez težav opravijo obisk v zdravstvenem domu. Prednost sistema je tudi v tem, da pacientom zagotavlja anonimnost.

V načrtu nadgraditev sistema

V ZD Maribor imajo v načrtu še nadgradnjo sistema, ki bo preko posebne aplikacije omogočal pacientom spremljanje njegove številke v čakalnici preko pametnega telefona. Pacienti bodo lahko na ta način čas med čakanjem koristno uporabili, saj jim ne bo potrebno sedeti v čakalnici do tedaj, ko bodo na vrsti.