Kitajska postaja vedno bolj pomemben trg, a vstop nanj ni lahek, saj “ni hitrih korakov”. “Na kitajskem trgu lahko prodajaš, če imaš izdelek, ki ga nihče drugi nima, ali pa si cenejši od Kitajcev, kar je zelo težko,” je danes na seminarju v Mariboru povedal slovenski konzul v Šanghaju Bojan Škoda. Prav tako je pomembna izbira kvalitetnega kupca.

Seminar na temo varnega poslovanja s Kitajsko je priredila SID – Prva kreditna zavarovalnica na pobudo slovenskega konzulata v Šanghaju, da bi opozorili na morebitna tveganja pri teh poslih. Udeležili so se ga številni predstavniki slovenskih podjetij, tako tistih, ki že poslujejo na Kitajskem (Elan, Swaty Comet, TDR), kot tistih, ki šele iščejo priložnosti tam.

Ogromen trg

“Trg je tako velik, da ga ni mogoče ignorirati. Zaradi te velikosti pa je zelo zahteven,” je povedal predsednik uprave SID – Prve kreditne zavarovalnice Ladislav Artnik. “Dejstvo je, da bo treba na Kitajsko prodajati zahtevne zadeve. Kakšna enostavna roba ali storitev ne more biti predmet poslovanja. Hkrati ni nujno, da so tisti, ki kupujejo zahtevne produkte, tudi sami kvalitetni kupci. Tu je treba delati izbor in na takšno daljavo podjetniki to težko sami počnejo,” je dodal.

Za slovenska podjetja vidi priložnost na Kitajskem predvsem v izdelkih, “ki gredo v smer novih energij, nove mobilnosti in podobno, ter servisih, ki so s tem povezani, predvsem računalniški”.

Proizvodnja na Kitajskem se počasi draži

“S Kitajci ni lahko in zato smo danes tudi tukaj,” je potrdil tudi konzul Škoda. “Do uspeha je dolga in trnova pot.” Kot olajševalno okoliščino je navedel, da se proizvodnja na Kitajskem počasi draži. “Kitajci postajajo dragi in opažamo, da je naša proizvodnja že cenejša kot kitajska, kar predstavlja veliko poslovno priložnost za naša podjetja,” je dodal.

Za organizacijo seminarja v Mariboru so se odločili, ker je na Kitajskem več podjetij iz mariborske kot iz ostalih slovenskih regij. Po besedah Škode je namreč Maribor prvi “začutil” dejstvo, da so Kitajci pred leti začeli izvažati kapital, in ima zaenkrat pri tem tudi največ uspeha.

“Poslovna kultura je na Kitajskem zelo drugačna. Ni hitrih korakov,” je svoje izkušnje povzel mariborski župan Andrej Fištravec, ki si je navezovanje stikov s kitajskimi gospodarstveniki s ciljem pridobitve pomembnih investicij v Mariboru in njegovi okolici postavil za enega ključnih ciljev svojega županovanja.

“Skorajšnja” letalska povezava med državama

Kot je pojasnil županov svetovalec Marko Kovačič, želi občina pomagati slovenskim podjetjem pri odgovarjanju na skokovito naraščajoče potrebe kitajskega prebivalstva, zato med drugim načrtuje odprtje več predstavniških pisarn Maribora na Kitajskem in ustanovitev poslovnega kluba v Mariboru in Šanghaju. Najbolj pa se veseli “skorajšnje” letalske povezave med državama z mariborskega letališča, ki je nedavno prešlo v kitajske roke.

Po besedah Kovačiča je Maribor edina slovenska občina, ki je članica Združenja lokalnih voditeljev Srednje in Vzhodne Evrope ter Kitajske, kar “daje nek status na Kitajskem, ki je nujno potreben za pridobivanje poslov tam”.

STA