Živimo v časih, ko imajo svoje mobilne telefone že otroci v začetnih razredih osnovne šole. Tehnologija zapolnjuje večino našega časa, na vsakem koraku. O zasvojenosti s tehnologijo smo govorili z Aljažem Tulimirovićem iz Svetovalnega centa za otroke, mladostnike in starše Maribor. Starejša populacija uporablja tehnologijo predvsem kot orodje za delo in ta jim ne pomeni ključnega pomena v življenju. Drugače je z mladimi, ki so rojeni v svet digitalne tehnologije, to po besedah Tulimirovića razumejo kot nedeljiv del sveta v katerem živijo: »Njihova komunikacija z ostalimi je bolj intenzivna, vsi prijatelji so “gor na netu”«.
Druženje preko interneta je za mladostnika isto zadovoljujoče kot je bilo druženje v drugi obliki, predvsem na dvoriščih, nekoč.
»Mi smo prosti čas živeli na način, ki je bil sodoben takrat, mladostniki danes ga živijo na način, ki je sodoben danes. Pri tem v osnovi ni nič slabega,« pojasnjuje. V strogem pojmovanju bi lahko o odvisnosti govorili le kadar otrok oz. mladostnik, ki tehnologijo uporablja, to počne na tak način, da v realnem življenju ne funkcionira več. »Kar pa je roko na srce v Sloveniji zaenkrat še vedno redko, oz. je vzrok ne toliko tehnologija kot je problematično vedenje, katerega posledica je pretirana uporaba digitalne tehnologije.«. Pogosto se namreč ugotavlja, da se posamezniki, ki so odvisno od tehnologije odvisni tudi od drugih odvisnosti.
Bolj aktualen problem je rizična uporaba interneta, saj so otroci in mladostniki vodljivejši in še ne znajo nadzorovati svojih čustev in želja.
Po besedah Tulimirovića bi morali več pozornosti nameniti nevarni uporabi interneta. Otroci in mladostniki so hitreje povrženi zlorabam in manipulaciji, ki se na medmrežju dnevno dogajajo: »Cilj vplivanja na mlade bi bil v smeri večanja odgovornosti mladih pri uporabi, kot pa omejevanju dostopa na medmrežje, saj s tem zgrešimo bistvo problema. Današnji mladostniki bodo celo svoje življenje v tesnem kontaktu z digitalnim svetom, zato se ga morajo naučiti uporabljati varno in uravnoteženo.«. Škoda, ki jo lahko utrpijo posamezniki na medmrežju je lahko velika, posledice pa dolgotrajne.
Ali šole spodbujajo dijake, da namesto virtualne komunikacije raje izberejo drugačen način druženja?
»Definitivno je bilo kvartopirstvo v preteklosti zelo resen problem. Strinjam se, da danes kartanje predstavlja precej redko videno veščino šolarjev in dijakov in da ta dejavnost ne predstavlja večjega problema. Definitivno bi bilo mogoče dobro pravilnike malo posodobiti,« še ob koncu pove Tulimirovič in doda, da je uporaba mobilnega telefona med poukom v šoli bistveno bolj žaljiva do učitelja in ruši njegovo avtoriteto kot je škodljiva »ena runda kart« med odmorom.
Lokalno