V obeh reprezentativnih sindikatih v Marpromu, svetu delavcev in upravi podjetja opozarjajo, da je izjava županskega kandidata Franca Kanglerja na sinočnjem Večerovem soočenju, izrečena na temo kadrovskih težav, zavajajoča in izkazuje nepoznavanje razmer tako v Marpromu kot na trgu dela. Pri tem še poudarjajo, da se v vodstvu Marproma in obeh sindikatov ne želijo vpletati v politično dogajanje v mestu, se pa čutimo dolžne javnost seznaniti z resničnimi podatki.
Nova kolektivna pogodba
Na soočenju kandidatov za župana Mestne občine Maribor, ki ga je časopisna hiša Večer pripravila 14. novembra zvečer v Narodnem domu, je kandidat Franc Kangler med drugim izjavil: »Ko je bil direktor Marproma gospod Hajnšek, noben šofer ni odšel. Če boste gospodu Majheniču rekli, da bo kakšnih 100 ali pa 200 evrov več dal šoferjem, ker vozijo odgovorno in pomembno, sem prepričan, da boste imeli v Marpromu ta problem glede šoferjev rešen.«
V obdobju, ko je Marprom vodil Ivan Hajnšek, je bilo v Mariboru blizu 15.000 brezposelnih, kar bi kandidat za župana moral vedeti, v takšnih razmerah pa posledično ni bilo težko najti voznikov. Danes na trgu dela voznikov avtobusa brez službe ni, saj na Zavodu za zaposlovanje ni prijavljen niti en brezposeln voznik. Nadalje je bila v času direktorovanja Ivana Hajnška izhodiščna bruto plača voznika v Marpromu nekaj več kot 800 evrov, medtem ko trenutno znaša 977 evrov. Ob tem smo pred kratkim podpisali novo podjetniško kolektivno pogodbo, ki bo začela veljati s 1. decembrom, ko se bo v skladu z njo izhodiščna plača brez dodatkov povišala na 1098 evrov. Dejansko se je torej izhodiščna plača že občutno dvignila.
V predhodnem času niso nabavljali novih avtobusov
V Marpromu poudarjajo, da ne gre zanemariti tudi tega, da Marprom v obdobju, ko ga je vodil Ivan Hajnšek, ni nabavil niti enega novega avtobusa za izvajanje mestnega potniškega prometa, čeprav je imel pri tem velike težave z dotrajanim voznim parkom. Prav tako je podjetje takrat imelo 258 kvadratnih metrov najetih servisnih delavnic, pri čemer je zanje plačeval višjo najemnino, kot danes znaša obrok za bančno posojilo, s katerimi je v letu 2016 kupil preko 2000 kvadratnih metrov lastnih delavnic s pralnico vozil. Zapisali so, da morajo pa priznati, da je imelo podjetje pod vodstvom Ivana Hajnška vrhunsko računalniško opremo.
Glede pomanjkanja voznikov so izpostavili še dejstvo, da to ni samo težava Marproma, kjer vozniki prejemajo za slovenske razmere nadpovprečno plačilo za opravljeno delo, temveč gre za evropski problem. Trenutno znotraj EU primanjkuje več 10 tisoč voznikov in šele takrat, ko bodo politiki v Sloveniji spoznali, da strošek opravljanja enega kilometra v mestnem prometu znaša več kot 4 evre in ne 2,29 evra, kot je trenutno v mestnem prometu v Mariboru, bodo voznikom lahko izplačali evropske plače. Dokler ne bo tako, pa bodo nekateri še naprej odhajali v tujino in se odločali za (precej bolje plačane) špediterske vožnje. Pod sporočilom so podpisani Branko Toplak, predsednik Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije v Marpromu, Dušan Vidovič, predsednik Sindikata voznikov avtobusov Slovenije v Marpromu, Stanislav Brumen, predsednik sveta delavcev v Marpromu in Bernard Majhenič, direktor javnega podjetja Marprom.