Mariborsko-zreško podjetje SwatyComet je leto 2017 sklenilo s triodstotno rastjo prodaje in je tako ustvarilo za nekaj več kot 85 milijonov evrov prihodkov. Kot je povedal predsednik uprave Matjaž Merkan, je še bolj od rasti prodaje pomembno nadaljevanje strategije, po kateri povečujejo prodajo proizvodov za najzahtevnejše uporabnike.

Ekskluzivni proizvajalec brusov

SwatyComet je dve leti po vstopu v ameriško skupino Weiler, v kateri je postal njihov ekskluzivni proizvajalec brusov, v še boljši kondiciji. Čeprav bo končni izkupiček leta 2017 znan šele, ko bodo dokončali zaključni račun, Merkan kljub višjim cenam materialov pričakuje rezultat, ki bo podoben tistemu iz leta prej, morda bo celo za odtenek boljši. V letu 2016 je družba ustvarila 4,3 milijona evrov čistega dobička.

“Bolj kot enormna rast proizvodnje in prodaje je naš cilj povečevati prodajo produktov z višjo dodano vrednostjo. Nekatere izmed manj zahtevnih proizvodov smo celo začeli opuščati. Lani smo zelo veliko pozornosti namenjali našim kupcem in distributerjem naših izdelkov ter pripravili kar nekaj kompletnih rešitev na področju brušenja,” je v pogovoru za STA dejal Merkan in dodal, da so jim lani največji izziv predstavljale naraščajoče cene surovin iz Daljnega vzhoda.

Sicer pa so v SwatyCometu lansko jesen trgu predstavili svojo novo blagovno znamko Metalynx. Prvič so konec septembra z njo nastopili na sejmu v Düsseldorfu, z njo pa zdaj tržijo izdelke na globalnem trgu, razen v ZDA, kjer ima Weiler svojo blagovno znamko Tiger.

Zanimanja v Veliki Britaniji in Skandinavijo 

“Nova blagovna znamka podpira našo strateško odločitev, da še povečamo delež prodaje pod lastnimi blagovnimi znamkami. Najnovejšo smo ponudili v srednjem in najvišjem kakovostnem razredu, kjer gre za najbolj zahtevna rezanja in brušenja na področju kovinsko predelovalne industrije,” je za STA pojasnil prvi mož družbe.

Podjetje je lani z omenjeno znamko največ zanimanja poželo v Veliki Britaniji in Skandinaviji, letos pa načrtujejo prodor na trge zahodne Evrope in Poljske, medtem ko prve uspehe že beležijo v Indiji. Skupaj so lani svoje izdelke prodali v 80 držav po vsem svetu.

Najpomembnejši so še vedno zahodnoevropski trgi, kjer so v letu 2017 ustvarili okoli 55 odstotkov celotnega prometa. Druga najpomembnejša regija je Bližnji vzhod s skoraj četrtinskim deležem, zlasti po zaslugi velikih gradbenih projektov v tem delu sveta, ostalo pa so predstavljale države severne Afrike in ZDA, kjer se jim je znotraj skupine Weiler odprlo veliko novih priložnosti.

Proizvodnja na treh lokacijah

Sicer pa družba tudi v prihodnje ostaja organizirana tako kot doslej, s proizvodnjo na treh lokacijah, v Mariboru, Zrečah in Ločah. V podjetju je zaposlenih okoli 840 ljudi, ki jih ves čas dodatno izobražujejo, hkrati pa iščejo tudi nove sodelavce, predvsem upravljavce strojev, inženirje, vzdrževalce, tudi električarje, vodje timov v proizvodnji, razvojne tehnologe ter kader v procesnem inženiringu in nabavi.

V letu 2018 želijo nadaljevati z zmerno rastjo, saj so v načrt znova zapisali triodstotno rast, ob tem pa bodo poskrbeli tudi za nekaj pomembnih investicij. Med drugim bodo predvidoma marca v Zrečah zagnali najsodobnejšo avtomatsko robotizirano celico, kar jih bo stalo 1,5 milijona evrov, a jim bo omogočila še večjo konkurenčnost na trgu.

V Mariboru trenutno intenzivno vlagajo v merilno opremo, tako da po besedah Merkana skoraj ni več njihovega proizvoda, ki ga ne bi obdelali s popolnoma avtomatiziranimi CNC stroji. Nadgrajujejo tudi procese, povezane z oblikovanjem, tako da bodo tudi v Mariboru investicije skupaj dosegle okoli milijon evrov.