Tedenske ekipne sestanke so prestavili na platformo MS Teams, tudi posamezni sklopi so se sestajali na daljavo. Tudi priprave na kvize, na podlagi katerih so ekipe iz celega sveta sprejete na tekmovanja, so Mariborčani opravljali na daljavo.

Izdelava dirkalnika se začne z zasnovo: ideje, predlogi, načrti, dizajni. Pri uspešno izvedenem projektu je od zasnove do izvedbe seveda potrebna jasna slika in vizijo o tem, kaj si želimo doseči. Na začetku sezone si je zato ekipa zastavila naslednje cilje:

  • povečanje zanesljivosti,
  • zmanjšanje mase,
  • izboljšan aeropaket.

Delo je bilo kljub spremenjenemu načinu uspešno. Še bolj kot prejšnja leta jim je prišla prav pomoč sponzorjev in donatorjev. Delo, ki bi ga sicer opravili v delavnici, so tako opravili s pomočjo zunanjih izvajalcev; pri tem govorimo predvsem o strojni obdelavi materiala. Veliko dela so študentje opravili tudi doma.

Kaj pa so letos izboljšali ali naredili na novo?

Na novo je bila ustvarjena celotna elektronika in električna napeljava dirkalnika. Pri tej so bile dodane še nekatere dodatne funkcionalnosti in varnostne funkcije. Nova armaturna plošča tako omogoča prikazovanje dodatnih informacij vozniku in beleženje relevantnih podatkov med testiranji. Med varnostne funkcije sodijo na primer tokovne in napetostne zaščite vezji.

Nov izpušni sistem je nekoliko tišji, pri čemer pa se moč motorja ni zmanjšala. Komponente v okolici motorja so bile načrtovane tako, da je prostor v šasiji okoli motorja maksimiran. Spremenil se je tudi dizajn rezervoarja z gorivom. Le-ta je zaradi boljšega pretoka goriva do črpalke z gorivom manjši in posledično lažji.

Nekatere dimenzije kompozitne šasija (karbonski monocoque) so nekoliko povečali in poenostavili nekatere krivine, kar omogoča lažjo montažo podvozja, aeropaketa in pogonskega sklopa. Optimizirala se je tudi postavitev vsadkov in polnil, kar je na koncu pomenilo, da je šasija kljub večjim dimenzijam ohranila isto maso.

Dirkalnik GPE21 ima tudi povsem novo sprednje krilo ter del aeropaketa, ki zrak preusmeri na hladilnik vode za motor. Optimizirali sta se tudi zadnje in spodnje krilo, rezultat česar je lepši pretok zraka čez dirkalnik. Tako se je povečal tako imenovan ”downforece” in zmanjšala sila zračnega upora.

Pri vseh izboljšavah in novostih pa je treba upoštevati tudi pravila in omejitve, opisane v uradnem pravilniku tekmovanj Formula Student.

Ekipa GPE torej z gotovostjo lahko reče, da je svoje cilje dosegla. To bodo skušali dokazati tekom poletja, ko se bodo udeležili štirih tekmovanj: na Nizozemskem, Češkem, Madžarskem in Hrvaškem.

Slika 2: 3D render dirkalnika GPE21

Več podrobnosti o novem dirkalniku bo ekipa izdala na predstavitvi dirkalnika, ki bo letos potekala preko spleta. Če je ne želite zamuditi spremljajte ekipo GPE na njihovi spletni strani in socialnih omrežjih:

Spletna stran: http://gpe.fs.um.si/sl/

Facebook (@gpe.uni.mb): https://www.facebook.com/gpe.uni.mb

Instagram (@unimbgpe): https://www.instagram.com/unimbgpe/