Mestna občina Maribor pripravlja javno naročilo za celovito reorganizacijo linij mestnega prometa. V prvi fazi želijo izdelati študijo prenove in preureditve linij mestnega javnega potniškega prometa, dolgoročen cilj študije pa bo kasneje vzpostavitev kakovostnega javnega potniškega prometa. Ta bi bil tudi veliko bolj privlačen za občane in občanke, s tem pa tudi bolje obiskan, kar bi obenem razbremenilo prometne tokove znotraj mesta.
Kaj se bo spremenilo z novo prometno ureditvijo?
Več avtobusnih postajališč trenutno pokriva enako zaledje, peroni pa so razpršeni, zato si mariborska občina dolgoročno želi vzpostaviti primarna vozlišča in prestopne točke. Povedano drugače, po uvedbi nove prometne ureditve, bi bilo v mestu čim manj prog, omrežje javnega potniškega prometa pa bi bilo stabilno s čim manj spremembami skozi leto.
Na občini se obenem zavedajo, da je treba urediti avtobusne linije skozi glavne dele mesta (center, Tezno, Tabor, Magdalena in Pobrežje) ter opredeliti nekakšno osrednjo linijo javnega potniškega prometa in stranske linije. Na tak način bi jasno opredelili koridorje.
Izboljšati želijo tudi dostopnost, frekvenco in potovalne čase, upoštevajoč tudi načrtovane investicije (npr. nova stanovanjska naselja, trgovski centri …).
“Kot osnovo za vzpostavitev kakovostnih prestopnih točk, pri čemer bi dosegli cilje te študije, smo Trg revolucije prepoznali kot tisto točko na obrobju mestnega središča, ki bi bila idealna za vzpostavitev takšnega sistema prestopanja. Danes je na širšem območju Trga revolucije pet postajališč (UKC Maribor – Ljubljanska, Tabor, Pobreška – Magdalena, Pobreška in Magdalenski park). Zato preverjamo, kako bi lahko ob tem, ko bi teh pet postajališč združili in Trg revolucije uredili v prestopno točko vseh linij javnega potniškega prometa, tega poenostavili,” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.
Mariborski župan Saša Arsenovič je večkrat jasno izpostavil, da si dolgoročno prizadeva za strogo mestno jedro brez avtomobilov. Nekatere linije javnega potniškega prometa bodo vodile tudi v območja za pešce. Za linije, ki bi vozile skozi pešcono, bi veljale omejitve, kot so največja dovoljena hitrost vožnje po ulicah, največ eno vozilo hkrati na ulicah, največje število vozil javnega potniškega prometa na ulicah v enem dnevu in podobno.
Glavni most zaprt za promet
“Pripravili bomo idejno zasnovo za pridobitev projektnih in drugih pogojev in kasneje še projekt za izvedbo, ki bosta dala izhodišča za nadaljnji razvoj javnega potniškega prometa v Mariboru,” še pojasnjujejo na mariborski občini.
Predvideno je, da se kasneje Glavni – Stari most zapre za tranzitni motorizirani promet, čez most pa bi lahko vozili le mestni avtobusi, kolesarji, dostavni promet vozil v določenih časovnih obdobjih dneva ter stanovalci ki imajo na ožjem delu Glavnega trga svoja stanovanja in parkirne prostore.
Z načrti mariborske občine za novo prometno ureditev na tem območju smo se že delno srečali v času evropskega tedna mobilnosti v Mariboru. Takrat je bil namreč za promet zaprt Glavni (Stari) most, dovoljena je bila le vožnja za intervencijska vozila in seveda kolesarje. Tako pa bi bilo tudi v prihodnje.