V dandanašnjem svetu moderne tehnologije in pritiskov družbenih omrežij, ki vabijo k sedečem življenjskem stilu in usmerjenosti mladih v virtualno realnost, se zgornja podoba včasih morda zdi težko dosegljiva.
“Na SEŠG se z veliko mero odgovornosti zavedamo pomembnosti omenjenih vrednot in jih pri dijakih razvijamo in negujemo pri pouku, projektih in obšolskih dejavnostih. Zavedamo se, da vstop v odrasel svet zahteva vsestransko razvito osebnost, ki bo uspešno oblikovala svojo pot v nadaljnjem študiju, na poklicnem področju in v zasebnem življenju. Zato na naši šoli ponujamo dodano vrednost, program MEPI, Mednarodno priznanje za mlade”.
Kaj je program MEPI?
Program MEPI je program osebnega razvoja mladih, v katerem mladi uživajo, se spopadajo z izzivi in so za to nagrajeni. Program mlade spodbuja k ustvarjalnemu in ciljno naravnanemu preživljanju prostega časa, katerega način izkoriščanja močno vpliva na to, v kakšno osebo se bo mladostnik razvil. Takšen je uvod v predstavitev programa Zavoda MEPI, uradnega zastopnika tega mednarodnega programa v Sloveniji. Mladi torej svojo osebnost razvijajo na štirih različnih področjih, ki se stopnjujejo na treh stopnjah, bronasti, srebrni in zlati, in sicer v rekreativnem športu, prostovoljnem delu, učenju veščine in na področju pustolovskih odprav.
”Namen področja je spodbujanje pustolovskega duha in želje po odkrivanju novega ter razvoj zavedanja o okolju in pomembnosti zaščite le-tega. Udeležencem predstavlja izziv, da se je lotijo z določenim namenom in to v nepoznanem okolju. Organizacija, načrtovanje, priprave in zaključek (kvalifikacijske) odprave zahtevajo skupinsko delo, samozaupanje, odločnost in sodelovanje.”
Na področju športa, prostovoljstva in veščine si sami ali s pomočjo mentorja na šoli izberejo novo dejavnost, ali pa si v okviru aktivnosti, ki jo že počnejo, zastavijo nove cilje, ki ustrezajo načelom MEPI-ja. S športno aktivnostjo mladi ohranjajo ali izboljšajo svojo telesno kondicijo, odkrivajo svoje zmožnosti, postavljajo si nove izzive in se z njimi spopadajo ter doživljajo zadovoljstvo ob osebnih dosežkih. S prostovoljni delom mladi razvijajo občutek odgovornosti in spoštovanja do drugih, s tem pa si krepijo samozavest, spretnosti osebnih odnosov ter vodstvenih sposobnosti. Področje učenja veščine spodbuja razvoj osebnih interesov in talentov ter tudi praktičnih strokovnih znanj.
Na pustolovsko odpravo se dijaki pripravljajo kot skupina pod vodstvom voditelja odprav na šoli. ”Namen področja je spodbujanje pustolovskega duha in želje po odkrivanju novega ter razvoj zavedanja o okolju in pomembnosti zaščite le-tega. Udeležencem predstavlja izziv, da se je lotijo z določenim namenom in to v nepoznanem okolju. Organizacija, načrtovanje, priprave in zaključek (kvalifikacijske) odprave zahtevajo skupinsko delo, samozaupanje, odločnost in sodelovanje.” Mladi na tem področju razvijajo kompetence sodelovalnosti, odločanja, načrtovanja, naučijo se praktičnih veščin, ki so potrebne za preživetje v naravi, osebno pa rastejo z premagovanjem izzivov, fizičnih, kot psiholoških in čustvenih.
Program MEPI prihaja iz Velike Britanije. Zanimivo je, da ga petdesetih letih prejšnjega stoletja oblikoval princ Phillip, vojvoda Edinburški, mož britanske kraljice Elizabete II., v sodelovanju s Kurtom Hahnom, nemškim pedagogom in priznanim zagovornikom izkustvenega učenja, ter lordom Huntom, vodjo prve uspešne odprave na Mont Everest. Sprva je bil namenjen mladim fantom, ki so po končanem obveznem šolanju čakali na vpoklic v vojsko, v 80-tih letih pa se je ravno zaradi svoje vsestranskosti program razširil po vsem svetu. V Sloveniji je program prisoten od leta 1997 in vedno bolj prepoznaven ter razširjen.
Kaj na program MEPI pravita dijaka, ki sta zaključila bronasto stopnjo
”Za MEPI sem se odločila, saj me je že sama predstavitev programa MEPI zelo navdušila. Najbolj me je pritegnila odprava, katera se mi je najbolj vtisnila v spomin. Na odpravi sem se preizkusila v veliko novih stvareh. Zraven odprave pa sem izboljšala veščino igranja klavirja, plesanje Jazz baleta in delala na svoji humanitarni podobi. Program MEPI bi priporočala vsem mladim, da se preizkusijo v svojih zmožnostih in pridobijo novo izkušnjo v življenju.” Žana, dijakinja 3. letnika
” Za MEPI sem se odločil, saj me je stvar že na začetku izredno pritegnila. Tudi v času projekta samega, sem izredno užival. Naučil sem se igrat novi inštrument, izboljšal svoje znanje odbojke in delal na svoji humanitarni podobi. Projekt bi priporočal vsem mladim generacijam.” Marcel, dijak 4. letnika