Josip Rotar, predsednik Liste kolesarjev in pešcev, nam je predstavil zanimivo idejo, ki bi lahko odlično dopolnila Arsenovičevo vizijo zaprtja Glavnega trga s Koroško cesto. Na skupnem sestanku se mu je pridružil tudi projektni svetovalec, arhitekt Andrej Žižek.

Stari most bi želeli za promet

Trenutno je plan takšen: v avgustu bi se naj pričel izvajati projekt, ki bi ta del centra zaprl za promet. Tako Glavni trg kot del Koroške do Strossmajerjeve bosta tlakovana v enem nivoju, ki bo omogočal tako imenovan “shared space”; torej območje, ki si ga delijo pešci, kolesarji, javni mestni potniški promet in vozila z dostavne službe. Ampak čemu potem sploh služi Stari most, če se čezenj lahko peljejo le vozila, ki so na poti s Tabora do centra namenjena le na desno, na Ulico Kneza Koclja, oziroma v smeri proti Narodnemu domu? Rotar meni, da bi bilo potrebno Stari most prav tako zapreti za promet in ga preurediti, kakor bližnji Glavni trg, enonivojsko. Stari most bi tako kolesarjem in pešcem pa tudi električnim mininusom nudil prostor, ki bi si ga delili slednji, avtomobili pa tu naj ne bi več vozili.

Problematični robniki, preozka kolesarska steza

Kakih 20 let stari visoki robniki na Starem mostu, ki ločujejo cestišče od dela za pešce in kolesarje, so trenutno povsem neprimerni za ta del mesta, meni Rotar. Po mnenju mnogih pa so še nevarni. Kolesarska steza in steza za pešce sta prav tako dokaj ozki. Če bi nekdo – bog ne daj –  med svojim sprehodom prek mosta, z mobilcem v roki in pazljivostjo na paši, naglo stopil na kolesarsko stezo, po kateri hiti kolesar, bi lahko prav zaradi povišanega robnika prišlo do grde nesreče. Če bi se most tako odprl pešcem in kolesarjem ter zaprl za osebne avtomobile, bi slednje dodobra sovpadalo s projektom prenove Glavnega trga s Koroško.

Kam bi umestili podzemno garažo?

Seveda pa je potrebno upoštevati tudi idejo župana Saše Arsenoviča o podzemni garaži, ki bi se naj nahajala pod Hotelom Maribor. Kot nam je zaupal Rotar, država tolikšnega posega v okolje na tem območju niti ne dovoli – bi pa ga odobrila na drugi strani Glavnega trga, čez cesto, na območju, kjer je trenutno Delavska hranilnica. A Rotar meni, da ima za postavitev podzemne garažne hiše boljšo lokacijo. Le-to bi namreč lahko umestili na Trg revolucije, kar bi bilo bolj smotrno iz dveh razlogov. Prvič, garaža bi rešila problematiko pomanjkanja parkirnih mest na Taboru in drugič, omogočala bi prijazno peš cono preko Starega mostu. “Prehod preko Drave bi tako simbolično povzel prehod do starega mestnega jedra,” meni.

Kakšna je sploh vloga Starega mostu, če se v starem mestnem jedru promet naenkrat konča?

Če bi garažna hiša namreč stala pod Hotelom Maribor, potem glede na zaprtje Glavnega trga in Koroške nekako ni jasno, s katere strani bi avtomobili sploh lahko pripeljali do nje. Očitno le s smeri Starega mostu ali z Ulice Kneza Koclja? Lahko le domnevamo. Stari most bi bil tako prometno precej obremenjen, predvsem pa bi bila njegova vloga zreducirana na edino pot, ki s Tabora vodi vse do garažne hiše. Prav tako bi namreč omogočal le vožnjo proti Ulici Kneza Koclja, tako da bi bila postavitev podzemne garažne hiše smotrna kvečjemu na drugi strani Glavnega trga. A potem tukaj zaradi neprevoznosti območja nastane konkreten prometni zamašek. Vsemu temu bi se po mnenju Rotarja lahko izognili, če bi podzemno garažno hišo postavili tik pred začetkom Starega mostu, na Trg revolucije, sam most pa bi zaprli za promet.

Tabor bi tako postal bolj pretočen

Predlaga tudi postavitev treh mini krožišč na ulici Moše Pijade z Gorkega ulico, na Dvoržakovi in Ljubljanski. Na omenjenih ulicah bi uredil dvosmerni promet za boljšo pretočnost prometa, vse poti pa bi se potem zlahka izlile v podzemno garažno hišo pod Trgom revolucije. Na slednjem bi lahko uredili tudi avtobusno postajališče kot glavno prestopno točko na desnem bregu Drave. Tudi tukaj bi, podobno kakor na Glavnem mostu, po njegovi ideji lahko cestišče tlakovali enonivojsko in ustvarili shared space model. V podzemno garažno hišo na trgu pa bi bilo mogoče vstopati iz Pobreške in Ljubljanske. Na območju, kjer trenutno vlada prometni kaos, bi se tako vzpostavila ena gladka, pretočna povezava.