Danes je v Mariboru potekal slavnostni podpis Protokola o nadaljnji uresničitvi infrastrukturnih projektov na širšem območju Maribora, na katerem so bili prisotni Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo, župan Mestne občine Maribor Saša Arsenovič, ter župan Občine Hoče-Slivnica dr. Marko Soršak.

S podpisom protokola si občini zagotavljata nadaljnje sodelovanje z Ministrstvom za infrastrukturo pri izvedbi nekaterih obljubljenih projektov.  “Maribor deluje zelo povezovalno, vse pomembne projekte smo uskladili soglasno. Za enakovreden razvoj celotne Slovenije je pomembno enakopravno vključevanje manjših občin, saj so naši izzivi in pričakovanja enaki,” je ob tej priložnosti dejal Arsenovič.

Zahodna obvoznica in Malečniški most bližje realizaciji

Stekla bo tako izvedba zahodne obvoznice v Mariboru, ki bo povezovala Kardeljevo cesto z avtocesto. Objava javnega naročila za izbor izvajalca gradbenih del za izgradnjo obvoznice je po besedah infrastrukturnega ministra predvidena v drugi polovici aprila 2022. “V roku dveh tednov bo Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo pripravila vse potrebno, da bo objavljen razpis in nato gremo v dolgo pričakovano gradnjo zahodne obvoznice, tega, kar Maribor ta trenutek zelo potrebuje,” je dejal Vrtovec.

V protokolu je opredeljena tudi izvedba nekaterih cest, podvoza Ledina ter sanacija dotrajanega Malečniškega mostu čez Dravo. Projekt sanacije bi tako stekel še letos ali prihodnje leto. 

Javna razgrnitev zahodne obvoznice bi nato sledila v juniju 2022, predvidoma pa bi lahko vlada sprejela državni prostorski načrt leta 2023. Sledila bi izvedba projekta.

Predor pod Mariborom bo financirala država

S podpisom protokola pa je tako korak bližje tudi uresničitev predora pod Mariborom, ki bi potekal od Koroškega mostu do Mlinske ceste, pod mestnim središčem, kjer je zaradi zaprte Koroške ceste in Glavnega trga zgoščen promet. “Ministrstvo za infrastrukturo idejo podvoza pozdravlja, saj je pomembno, da razbremenimo lokalno prebivalstvo avtomobilov,” je dejal Vrtovec.

“Slika je celovita in želimo si, da bi promet omogočal višjo kvaliteto življenja in ne posegal v prostore, ki so namenjeni ljudem. S temi projekti gremo v smer povečanja števila prebivalcev v mestu in regiji. Predor ne bo le cev od Koroškega mostu do Mlinske ulice, ampak se bo gotovo vključeval v pomembne dele mesta in bo vključeval lokalno prebivalstvo,” je dejal Arsenovič.

 

S podpisom se občina, po besedah ministra, hkrati odpoveduje projektu severne obvoznice, ki bi prav tako razbremenil mesto prometa. Čeprav severne obvoznice v Mariboru nimamo, pa naj bi izgradnja le-te pomenila večji zalogaj kot gradnja predora pod Mariborom. “Na podlagi ideje o predoru smo izvedli študijo izvedljivosti, recenzijsko razpravo, izdelana je bila tudi preliminarna ocena družbeno ekonomskih učinkov. S podpisom se občina hkrati odpoveduje ideji o severni obvoznici, ki bi bila dražja kot predor,” je še dejal Arsenovič.

Na Ministrstvu za infrastrukturo in Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo bodo tako sprva predlagali prekategorizacijo ceste, saj je cesto potrebno prenesti v upravljanje Direkcije RS za infrastrukturo, da bi projekt izgradnje podvoza krila država. Sledili bodo postopki umeščanja v prostor in nato izvedba projekta. Po najbolj optimističnih ocenah bi tako, glede na napovedi župana, z gradnjo predora lahko pričeli leta 2024.