Strankam bo tako po končnem koraku od 4. januarja 2021 na voljo največja fizična poslovna mreža z več kot 900 bančnimi točkami, spletna in mobilna banka ter ves nabor bančnih produktov in storitev za prebivalstvo, mala in srednje velika podjetja ter gospodarske družbe. Kot so danes pojasnili v banki, bo prenos po zastavljenih načrtih potekal od četrtka, 31. decembra, popoldne do ponedeljka, 4. januarja, popoldne. Nekatere storitve bodo v tem času motene oz. ne bodo na voljo, zato strankam predlagajo, da morebitne nujne posle opravijo še pred zadnjim letošnjim dnem ali pa po praznikih.

Komitente že predhodno obveščali o načrtovanih spremembah

Medtem ko se za obstoječe komitente Nove KBM ne bo spremenilo praktično nič, so dosedanje komitente Abanke že v preteklih mesecih večkrat obveščali o načrtovanih spremembah. Najpomembnejše je, da svoje delodajalce ali druge potencialne nakazovalce denarja na njihov račun obvestijo o novi številki svojih bančnih računov. Kot dodajajo, je vsaj šest mesecev odveč strah, da bi ostali brez denarja, če bi to pozabili storiti, saj se bo ta avtomatično prenakazal na novi račun.

Vsi komitenti nekdanje Abanke so do sredine decembra že dobili nove debetne kartice, hkrati bodo lahko začeli uporabljati spletno in mobilno banko Nove KBM, posodobljena pa bo tudi storitev mobilne denarnice, torej nekdanje Abadenarnice, ki se bo po novem imenovala mDenarnic@. Kreditne kartice bodo za zdaj še veljale, jih pa nameravajo postopoma zamenjati v prvem četrtletju naslednjega leta.

Sicer pa bodo komitenti druge največje slovenske banke, ki je na nekaterih področjih po združitvi celo največja, recimo pri posojilih, odslej imeli na voljo več kot 90 poslovalnic, približno 400 bankomatov in več kot 450 pošt po vsej Sloveniji. Dosedanjim strankam Nove KBM bo tako odslej na voljo za desetino več bančnih točk, nekdanjim strankam Abanke pa 85 odstotkov več.

Kot poudarjajo v banki, bodo vsa njihova sredstva in prilivi avtomatsko prenesena na njihove nove račune, zato obisk poslovalnice ni potreben. Zagotavljajo, da bodo storili vse, kar je potrebno, da strankam zagotovijo nemoten prehod. Če bi katera od strank vseeno imela kakšne težave pri svojem bančnem poslovanju, svetujejo, da se najprej obrnejo na kontaktni center, saj vsaka težava ni nujno povezana s postopkom prenosa računov.

Sicer pa bodo komitenti druge največje slovenske banke, ki je na nekaterih področjih po združitvi celo največja, recimo pri posojilih, odslej imeli na voljo več kot 90 poslovalnic, približno 400 bankomatov in več kot 450 pošt po vsej Sloveniji. Dosedanjim strankam Nove KBM bo tako odslej na voljo za desetino več bančnih točk, nekdanjim strankam Abanke pa 85 odstotkov več.

Optimizacija na več področjih

“Operativna združitev je za nas zelo pomemben mejnik in je zahtevala znatna vlaganja in podrobno načrtovanje, ki je trajalo več mesecev. Ker prehod prinaša nekaj sprememb, stranke vabimo, da pozorno spremljajo vse objave in obvestila, ki jim jih pošiljamo,” je še pred začetkom postopka prenosov dejal prvi mož Nove KBM John Denhof.

Sicer pa združitev bank zaradi podvajanja nekaterih dejavnosti pomeni tudi optimizacijo na več področjih. To velja tudi za poslovno mrežo tam, kjer so poslovalnice obeh bank ali bankomati v neposredni bližini ali pa njihovo delovanje ni stroškovno učinkovito. Nekaj manjših poslovalnic so letos že združili, prav tako so s poslovalnicami združili nekatera specializirana bančna okenca in umaknili nekatere bankomate.

Operativna združitev je za nas zelo pomemben mejnik in je zahtevala znatna vlaganja in podrobno načrtovanje, ki je trajalo več mesecev. Ker prehod prinaša nekaj sprememb, stranke vabimo, da pozorno spremljajo vse objave in obvestila, ki jim jih pošiljamo.

Prav tako optimizacija pomeni zmanjševanje števila zaposlenih, ki jih je trenutno skupaj okoli 2000. V Novi KBM so že med leti 2010 in 2015, ko je ta bila še v državni lasti, letno število zaposlenih zmanjševali za okoli 80, zadnjih pet let pa je bilo zaposlenih vsako leto manj za približno sto. Ob tem zatrjujejo, da so v večini primerov uporabili mehke metode ali prerazporeditve, zelo malo pa je bilo odpuščanj.

V smeri digitalizacije tudi v prihodnje

Glede nadaljnjih načrtov banke oziroma njihovih ameriških lastnikov pravijo, da se bodo od zdaj najprej usmerili v nadaljnje pozicioniranje na trgu ter v potrebe komitentov, ne skrivajo pa, da bodo banko ob primerni priložnosti prodali.

Obenem je Denhof pojasnil, da so se epidmeiološkim razmeram ob izbruhu covid-19 prilagodili tako, da so komitentom omogočili dostop do kar največ storitev v digitalni obliki, kar je poimenoval kar “sofa banking”, oziroma bančništvo iz naslanjača (op.a.), vendar bodo večino tovrstnih novosti obdržali tudi v prihodnje. “Zaposleni so bili sprva skeptični do dela od doma, a sedaj tovrstno organizacijo pozdravljajo, saj jim omogoča uspešno usklajevanje z zasebnim življenjem in obveznostmi,” je pojasnil Denhof.

Nova KBM je bila tudi prva v vrsti bank, ki so uvedle preverjanje identitete z SMS sporočilom, kar je bilo sprva deležno kritik, kasneje pa so SMS žetone uvedli tudi v ostalih bankah. V prihodnosti težijo tudi k uvedbi video identifikacije, ki bi komitentom omogočala varno opravljanje bančnih storitev s prepoznavanjem obraza.

Nova KBM je bila tudi prva v vrsti bank, ki so uvedle preverjanje identitete z SMS sporočilom, kar je bilo sprva deležno kritik, kasneje pa so SMS žetone uvedli tudi v ostalih bankah. V prihodnosti težijo tudi k uvedbi video identifikacije, ki bi komitentom omogočala varno opravljanje bančnih storitev s prepoznavanjem obraza.