Dobre tri mesece pred iztekom pogodbe, s katero je država začasno upravljanje mariborskega letališča naložila državni družbi DRI, še vedno ni jasno, kaj bo z njim po koncu leta. Na DRI pravijo, da je morebitno podaljšanje pogodbe v pristojnosti infrastrukturnega ministrstva, kjer pa še vedno iščejo optimalno dolgoročno rešitev za obratovanje.
Kot so za STA pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, lahko vse morebitne spremembe in dopolnitve pogodbe z DRI sklenejo v obliki aneksov, ali o tem že razmišljajo, pa niso pojasnili.
Prav tako še vedno molčijo, kaj se dogaja s tremi ponudniki, ki so se že pred časom z nezavezujočo ponudbo odzvali na javni poziv k oddaji vlog o zainteresiranosti za izvedbo javno-zasebnega partnerstva. Podrobnosti namreč ne morejo razkriti, saj jih k temu zavezuje veljavna zakonodaja in zahteve s strani ponudnikov po varovanju poslovne skrivnosti.
Med drugim tako pripravljajo test javno-zasebnega partnerstva, študijo upravičenosti ter osnutek koncesijskega akta, po sprejetju slednjega pa bodo nadaljevali s postopkom za izbor dolgoročnega upravljavca letališča.
Hkrati na ministrstvu, ki ga vodi Jernej Vrtovec, ki se je na začetku poletja na to temo pogovarjal tudi z mariborskim županom Sašo Arsenovičem ter županoma sosednjih občin Miklavž in Hoče-Slivnica, pravijo, da nadaljujejo z vsemi potrebnimi aktivnostmi. Med drugim tako pripravljajo test javno-zasebnega partnerstva, študijo upravičenosti ter osnutek koncesijskega akta, po sprejetju slednjega pa bodo nadaljevali s postopkom za izbor dolgoročnega upravljavca letališča.
Vrtovec je takrat dokončno uresničitev načrtov pogojeval tudi s čim prejšnjim dogovorom okoli infrastrukture, ki je v lasti nekdanjega upravljavca – družbe Aerodrom Maribor oziroma njihovih kitajskih lastnikov. Nedavno je bila na mariborskem sodišču v zvezi s tem razpisana pravdna obravnava, a je bila preklicana.
Stališče pristojnega ministrstva glede stvarno pravnih razmerij na območju letališča sicer še naprej ostaja, da je država veljaven nosilec služnostne pravice na spornih zemljiščih, so se pa očitno s Kitajci le začeli izven sodišča dogovarjati za morebitno mirno rešitev odprtih vprašanj. Tudi zato je bil omenjeni narok, kot so potrdili na ministrstvu, na predlog obeh strani preklican, saj so si želeli zagotoviti čas za iskanje sporazumne rešitve.
Medtem okoljsko ministrstvo še vedno bodi postopek umeščanja državnega prostorskega načrta za to območje. Kot pravijo pristojni, gre za zahteven in dolgotrajen proces, ki lahko traja več let, saj so vanj vključeni tudi ostali nosilci urejanja prostor ter vsa zainteresirana javnost. Trenutno je postopek v fazi zaključevanja stališč do pripomb in predlogov, prejetih v sklopu javne razgrnitve.
Začasni upravljavec DRI je sicer v prvem letu od sklenitve pogodbe julija lani do julija letos skupne stroške upravljanja letališča ocenil na dobrega 1,5 milijona evrov, denar pa so v celoti prejeli povrnjen s strani resornega ministrstva.
Začasni upravljavec DRI je sicer v prvem letu od sklenitve pogodbe julija lani do julija letos skupne stroške upravljanja letališča ocenil na dobrega 1,5 milijona evrov, denar pa so v celoti prejeli povrnjen s strani resornega ministrstva.
Mariborsko letališče medtem še vedno bolj ali manj sameva
V prvih osmih mesecih so namreč našteli le 2081 potnikov, tovornega prometa pa sploh ni bilo. Odziva ni bilo niti na idejo, da bi letališče v času pandemije postalo parkirišče za precej prizemljenih letal. Kot so pojasnili na DRI, storitev sicer nudijo že vse od junijskega prejema soglasja s strani države, a so v tem času tudi konkurenčna letališča ponudila podobne storitve, tako da večjega povpraševanja ni.
Letališče ves čas odprto
Na DRI so še poudarili, da je bilo letališče doslej, torej tudi v času epidemije, ves čas odprto, nemoteno so na njem izvajali prevoze organov za transplantacijo in nujno helikoptersko medicinsko pomoč, do konca junija pa so ustvarili dobrih 200.000 evrov prihodkov.
V času epidemije so bila v celoti ustavljena tudi šolanja pilotov, je pa zadnje dni s treningi pri njih vendarle znova začela družba Austrian Airlines, so še dodali v omenjeni družbi.
Avstrijski prevoznik mariborsko letališče že vrsto let uporablja kot glavno letališče za šolanje posadk, kot piše slovenski letalski portal Sierra5.net pa so bila pred pandemijo večkrat v Mariboru na treningih tudi letala družb SunExpress Germany, People’s Viennaline, Swiss Air in Laudamotion.
STA