Slabše je kazalo ob lanskem začetku globalne zdravstvene krize, ki je podjetju s 400 zaposlenimi povzročila izgubo v višini nekaj več kot dva milijona evrov. Do konca leta znova načrtujejo rast proizvodnje.
Kot je za STA povedal prvi mož MLM Davor Šenija, je povpraševanja že nekaj mesecev več, tako da se jim ni bilo potrebno odločati za množična odpuščanja, pač pa zadržujejo število zaposlenih pri okoli 400. Ob tem je poudaril, da precej vlagajo v avtomatizacijo, zaradi česar jim raste tudi produktivnost.
Lani prodaja nižja za četrtino
S pandemijo zaznamovano leto 2020 so zaključili z 2,1 milijona evrov izgube, saj je bila prodaja od načrtovane nižja za četrtino. Če so torej še leta 2019 presegli 40 milijonov evrov, je prodaja lani obtičala pri približno 30 milijonih evrov. Čeprav niso odpuščali, so za devet odstotkov znižali maso plač, a je dogajanje vseeno imelo vpliv na končni rezultat.
Šenija glavni razlog za nižje prihodke pojasnjuje z izbruhom pandemije, saj je marsikje prihajalo do ustavitev proizvodnje, kar se je odrazilo tudi pri njih, tako da so v najbolj kritičnem času aprila in maja uspeli realizirati zgolj desetino načrtovanih količin. V celoti sicer proizvodnje niso ustavili nikoli, saj je bilo tudi v najslabšem obdobju na delu približno 30 odstotkov delavcev.
“Ni bilo mogoče povsem ustaviti delovnega procesa, saj so naši kupci na nekaterih trgih vseeno delali, na primer v Romuniji in na Poljskem,” je pojasnil direktor MLM.
Proizvodnja zagotovljena do 2030
Nekatere krizne ukrepe države so koristili do lanskega avgusta, predvsem subvencije za čakanje na domu. Od septembra naprej pomoči niso več potrebovali, tako da so za letos precej bolj optimistični. Sklenjenih imajo tudi nekaj novih poslov, s katerimi pa bodo v večji meri začeli šele leta 2023 ali 2024. Od leta 2019 so po besedah Šenije pridobili več kot deset novih projektov, ki jim zagotavljajo proizvodnjo vsaj do leta 2030. V letošnjem letu, če ne bo večjih presenečenj oziroma dodatnih ovir na trgih, načrtujejo pozitivno poslovanje in rast prodaje, ki bi bila skoraj desetino višja od tiste v letu 2019. Enako velja za naslednjih pet let, ko načrtujejo dodatno rast.
Za investicije so letos namenili že okoli 2,5 milijona, lani milijon in pol evrov. V glavnem so vlagali v opremo, vse v smeri avtomatizacije proizvodnje, je še povedal prvi mož podjetja, ki je še vedno v lasti DUTB. Slednja je že večkrat poskušala s prodajo, pozneje pa se je odločila, da bodo najprej sanirali poslovanje MLM in šele nato iskali strateškega vlagatelja.
STA