Na naše uredništvo se je obrnila bralka, ki jo je pred kratkim presenetila pošta podjetja Izterjava d.o.o. Kot razloži, je podjetje zahtevalo denar v imenu Mariborske knjižnice, kar je našo bralko zmedlo, pa je bilo predvsem to, da le-te ni obiskala že nekaj let. Tako se niti ni spomnila, kaj naj bi bila knjižnici dolžna in od kdaj.
Preverila stanje in ugotovila, da gre za zamudnino iz leta 2019
Zmedena bralka je obiskala povezavo, pripisano v pošti, kjer lahko preveri stanje neporavnanih finančnih obveznosti in ugotovila, da gre za dolg zaradi zamudnine iz leta 2019. Kot nam je zaupala, jo je najbolj zmedlo to, da sedaj terjajo zamudnino izpred štirih let. Prav tako je preverila e-pošto in ugotovila, da ne najde, da bi jo kdo iz knjižnice kontaktiral oziroma ji pošiljal opomine. “Zdaj se niti ne bi spomnila, ker je bilo pred štirimi leti, ampak če bi prejela opomine, bi knjigo vrnila in hkrati plačala zamudnino,” je prepričana.
Kot nam pove, v zadnjih letih ni spreminjala nobenih načinov komunikacije, po katerih bi jo lahko dosegli – ne stalnega naslova, ne telefonske številke in ne elektronske pošte, zato jo je šokiralo, da je sedaj naenkrat dobila samo pismo o izterjavi. Sicer pa tudi, če je Mariborska knjižnica ne bi uspela kontaktirati, ne razume, zakaj jo je podjetje za izterjavo kontaktiralo komaj po štirih letih.
Bralka je ob tem še samo izrazila veselje, da zaradi pretečenega časa ni strošek narasel na kakšne višje številke.
“Zamudnina, opomin in stroški pošiljanja. Iz leta 2019. Zamudnina in opomini so s časom narasli na okoli deset evrov, okoli pet evrov pa stane strošek obvestila. Ni mi problem plačati, ampak zakaj mi sedaj pošiljajo nek račun izpred štirih let?,” je ob tem zapisala.
Terjatev naj bi pooblaščeni agenciji predali 21. dan po tretjem opominu
Mariborska knjižnica ima sicer na spletni strani zapisano, da se terjatev pooblaščeni agenciji za izterjavo preda 21. dan po izstavitvi tretjega opomina. To pomeni, da mora oseba najprej zamuditi rok izposoje, po desetih dneh prejeti prvi opomin, nato po še desetih drugega in še po desetih tretjega.
Zamudnine se računajo za vsak dan v tednu, razen za nedelje, praznike, dneve izredne zaprtosti in dneve zaprtosti v času poletnega urnika. To pomeni, da bi moralo skupno trajati okoli dva do tri mesece, morda tudi kakšen mesec ali dva več med poletjem, da knjižnica terjatev preda pooblaščeni agenciji in ta potem tudi kontaktira dolžnika. Kako pa je ta čas narasel do kar štirih let, ni jasno. Knjižnice so sicer v času zaprtij zaradi Covida-19 sprejemale razne ukrepe, kot je to, da niso terjali zamudnin, vendar gre za obdobje pred začetkom epidemije v Sloveniji. Za odgovore smo se obrnili na Mariborsko knjižnico.