Nedavno smo v uredništvo prejeli sporočilo, da se vlakec Jurček, turistična znamenitost Maribora, sicer pa nepogrešljiva postojanka v centru mesta, ki ga rado obišče staro in mlado, poslavlja. Neuradno naj bi bila aktualna mestna oblast, ki se ji sicer mandat izteka, precej nenaklonjena do dejstva, da bi Jurček, ki je ime dobil po posebnežu Maribora, še vozil po mariborskih ulicah.
Alternative jim niso ponudili
Ali navedbe držijo, smo preverili pri vodstvu Turistične agencije Don travel, kjer pa so domneve in občinske načrte potrdili. “Mestna občina Maribor želi vlakec ukiniti. Samo še do 20. oktobra lahko parkiramo na običajnem mestu, alternative pa nam zaenkrat niso ponudili. Cilj občine je očitno ukiniti vlakec, ki ga ima rado staro in mlado. Nihče nas o tem ni obvestil, niso se pogovorili z nami. Preko medijev smo pravzaprav izvedeli, da v Maribor prihaja nov vlakec, a iščemo rešitve, da bi starega nekako ohranili,” je povedala Tjaša Krajnc iz turistične agencije Don travel.
Delali smo analize in v vseh večjih mestih imajo vlakce po takšnem principu, kot je Jurček. Tak je tudi najbolj atraktiven za naše malčke in njihove starše. Tisti, s katerimi smo se pogovarjali, so izrazili veliko razočaranje, da se Jurček poslavlja, saj je v vseh teh letih postal znamenitost Maribora.
Direktor turistične agencije Don travel Marjan Krajnc je poskušal z aktualno mestno oblastjo vzpostaviti stik, kjer bi se o prihodnosti vlakca pogovorili, a je bil pri tem neuspešen. “Nihče z občine niti ni poskušal vzpostaviti stika z nami, ali pa se preprosto odzval na naše prošnje, da bi se glede vlakca dogovorili. Upamo, da bodo uslišali naše prošnje in nam vsaj podaljšali dovoljenje, ” pove Kranjčeva.
V agenciji si prizadevajo, da bi vendarle ohranili vlakec Jurček na ulicah Maribora. Predvsem želijo z različnimi aktivnostmi javnosti sploh sporočiti, kaj se dogaja, obenem pa jih povabiti, da podprejo idejo, da bi vlakec ostal v štajerski prestolnici. V najslabšem primeru bo Jurček po 20. oktobru prenehal z vožnjo, ali pa bo vozil v kateri izmed okoliških občin, kamor ga bodo primorani prestaviti, v primeru, da jim na občini ne bodo prisluhnili.
Tudi Dravska vila ne pluje več
Tudi Dravsko vilo, ladjico, ki je prav tako v domeni turistične agencije Don travel, je doletela podobna usoda. “Zaradi načrtov z novo brvjo ladjica ne bo vozila več. Najverjetneje jo bomo prestavili izven Maribora, kjer je veliko več posluha za ta projekt. Za ladjico nam sicer na mariborski občini ponujajo alternativo, a prevoz na drugo lokacijo predstavlja prevelik strošek za nas,” pove Tjaša Kranjc.
Druge občine so veliko bolj naklonjene našim idejam v zvezi z ladjico in vlakcem.
“Dravska vila in Jurček sta bila atrakciji Maribora, postala sta prepoznavna tudi v tujini. Veliko sodelovanj imamo s tujimi agencijami, vlakec so denimo obiskovale tudi mariborske osnovne šole in varovanci domov za starejše, vsem nam je žal, da ni posluha s strani občine. Očitno ne podpirajo turizma v tolikšni meri, kot sami predstavljajo,” pove Kranjčeva
Po mnenju vodstva agencije električni vlakec, ki bo nadomestil Jurčka, z njim ni primerljiv, saj je ta nadvse priljubljen simbol našega mesta.
Na občini zatrjujejo, da vlakca “ne bodo nadomestili”, saj ni v njihovi lasti
Da nameravajo obstoječ vlakec nadomestiti z električnim, so na Mestni občini Maribor napovedali že pred časom, in sicer ob prihodu električnih avtobusov. “Mestna občina Maribor z izvedbo projektov trajnostne mobilnosti stopa na pot mesta, ki razume prihodnost in svojim občanom nudi različne oblike mobilnosti, kot so okolju prijazen javni potniški promet, razvejana mreža varnih kolesarskih stez, možnost souporabe koles Mbajk, brezplačni prevozi po mestnem jedru z električnim Maistrom in brezplačne prevoze za starejše Prostofer. Skrbno in vztrajno širimo mrežo trajnostne mobilnosti na področju transporta in jih vključujemo v vse segmente mesta,” sporočajo z občine.
Temu bodo kmalu dodali tudi električni vlakec, ki bo primarno namenjen dopolnitvi turistične ponudbe v mestu.
Gre za električni vlakec, za katerega je MO Maribor pridobila sofinancerska sredstva EKO Sklada v višini 223.200 EUR, celotna vrednost nakupa pa je 340.380 EUR. Električni vlakec je trenutno v postopku dobave, zato tudi še niso znane vse podrobnosti. Sestavljen je iz voznikove kabine z dvema vagonoma, skupaj sprejme 45 oseb (44 plus ena invalidna oseba).
Predvideno je, da bo vožnja vlakca v domeni javnega podjetja Marprom, potek linije in dodatne vsebine pa pripravlja Zavod za turizem Maribor, saj bo linija v osnovi turističnega značaja.
Da bodo vlakec Jurček nadomestili z električnim, pa na občini zavračajo. “Navedba, da bomo trenutni vlakec Jurček menjali z električnim vlakcem je napačna, saj Jurček ni v lastništvu Mestne občine Maribor, ampak v zasebni lasti. Mestna občina Maribor zanj zgolj izdaja dovoljenje za vožnjo v mestnem središču,” sporočajo. Kot kaže tako po 20. oktobru dovoljenja ne bodo podaljšali.