Maribor

DNEVNA: Smo morali Pohorsko vzpenjačo res zapreti na višku poletne turistične sezone?

Damjan Veršič, 22.08.23 ob 04:00

V Javnem podjetju Marprom pojasnjujejo, zakaj montažo vmesne postaje izvajajo ravno v avgustu in septembru.

DNEVNA: Smo morali Pohorsko vzpenjačo res zapreti na višku poletne turistične sezone?

Krožna kabinska žičnica na Mariborskem Pohorju od 31. julija do predvidoma konca septembra zaradi montaže vmesne postaje ne obratuje. Pri tem se marsikdo sprašuje, ali je bilo res potrebno vzpenjačo zapreti v dopustniškem in počitniškem času, ko je poletna turistična sezona na višku. Ranko Šmigoc, direktor podjetja Marprom d.o.o., odgovarja, da so bili s terminom izgradnje, predvsem pa montaže vmesne postaje, vezani na dobavni rok proizvajalca, ki glede na zaključek postopka javnega naročila in podpisa pogodbe ni mogel zagotoviti potrebne tehnološke opreme pred koncem julija, po drugi strani pa mora biti projekt, ki zahteva do dva meseca časa za montažo, preizkušanje ter pridobivanje dovoljenj, končan do konca oktobra. Ta rok pa je vezan na rok koriščenja evropskih sredstev in ga predpisuje Evropska unija. “Tako da je edini možen termin za montažo in zaprtje naprave zaradi le-te v avgustu in septembru.”

Vzpenjača naj bi bila zaprta do konca septembra

Glede na terminski načrt predvidevajo, da bo Pohorska vzpenjača zaprta do konca septembra. Dela zaenkrat potekajo skladno s tem terminskim planom. Doslej je izvajalec, italijansko podjetje LEITNER AG, že zmontiral konstrukcijo in sklop vmesne postaje ter postavil dva nova stebra. Objekt vmesne postaje ter vstopno izstopna ploščad sta praktično gotova, v tem tednu pa je predvidena demontaža jeklenice ter zamenjava obstoječih stebrov št. 7 in 8 z novimi ter utirjanje jeklenice na stebre in vmesno postajo. Sledi elektromontaža, nastavitve ter preizkušanje ter pridobitev dovoljenj.

Ponudbo želijo razširiti na celo leto

“Glavno pridobitev vmesne postaje vidimo predvsem v razvoju vsebin in produktov 365, s čimer želimo našo ponudbo razširiti na celo leto. Iz vmesne postaje se bo izgradila tudi družinska kolesarska pot, Bike Park bo lahko odprt tudi med zimo, ko v spodnjem delu ne bo snega, zgradili bomo motorični park. Ob tempa bodo še ustvarjeni pogoji za razvoj drugih vsebin, kot so npr. zipline ali vožnje z gorskimi gokarti ali monster rolerji… Seveda pa tudi za navezavo smučišč do Pohorske vzpenjače v bolj ugodnih višjih legah (npr. obuditev stare smučarske proge Jonatan) …” našteva Šmigoc.

Pri štirisedežnici Ruška opravili zemeljska in betonska dela

Kako pa tečejo dela na novi sedežnici Ruška? V Marpromu pojasnjujejo, da hkrati z vmesno postajo oziroma z rahlim zamikom poteka tudi izgradnja nove štirisedežnice Ruška, kjer so doslej opravljena v glavnem zemeljska in betonska dela za temelje stebrov in postaj. “Tudi ta sedežnica mora biti zaradi črpanja evropskih sredstev končana najkasneje do 30.10.2023, tako tudi računamo, da bomo decembra že prepeljali prve smučarje in sicer s praktično skoraj dvakratno zmogljivostjo kot doslej (1.500 oseb/h).”