Potovanja z avtodomi so predvsem zaradi nomadske svobode in vrnitve k naravi vse bolj priljubljena. Slovenija je dolgo veljala zgolj za tranzitno deželo turistov, a s pestro ponudbo naravnih znamenitosti, kulinarike in zgodovine tudi naša dežela postaja končna destinacija gostov z avtodomi.
Parkiranju avtodomov so po celotni Evropi namenjena posebej urejena postajališča za avtodome oz. camper stop lokacije, ki so največkrat opremljene z možnostjo priklopa na elektriko in vodo, omogočen je izpust odpadne vode in posode s fekalijami. Ker so postajališča namenjena kratkemu bivanju je čas bivanja običajno omejen na npr. 48 ali 72 ur, na teh postajališčih pa tudi ni dovoljeno “kampiranje”. To pomeni, da se parkira avtodom na označenih mestih, ni pa dovoljena postavitev tende in ostale kamping opreme npr. miz, stolov, ležalnikov, žarov… Je pa to odvisno od upravljalca postajališča, ki določi pravila obnašanja.
Za kampiranje zagrožena globa približno 84 evrov
V Sloveniji je na voljo skorajda 100 kampov, izboljšuje pa se tudi ponudba urejenih in opremljenih postajališč za avtodome, ki imajo pri nas oznako PZA.
Zakon o varstvu javnega reda in miru določa, da je kampiranje na javnem kraju ali na privatnem zemljišču brez soglasja lastnika prekršek, ki se kaznuje z globo 83,45 eur. Žal pa v zakonu ni posebej razložen pojem kampiranje.
Policija na svoji spletni strani omenja definicijo, da kampiranje pomeni taborjenje, postavljanje šotorišč ali drugih zasilnih objektov z namenom začasnega prenočevanja, ob tem pa omenja, da je na urejenem parkirišču dovoljena le začasna ustavitev avtodoma med potovanjem.
V Mariboru urejena parkirišča za avtodome
Eno izmed postajališč, kjer je mogoče parkirati avtodom, je nastalo pred leti. Nahaja se na Partizanski cesti pri železniški postaji, kjer so tri parkirna mesta namenjena dnevnemu postanku avtodomarjev. Posebne oskrbe parkirišče ne ponuja, prostor je namenjen izključno parkiranju avtodomov, ob plačilu parkirnine, kot velja sicer na parkiriščih, ki jih upravlja Mestna občina Maribor.
– Od 08.00 do 19.00 ure je za uro parkiranja treba plačati 0,50 evrov,
– Od 19.01 do 07.59 je parkiranje brezplačno z možnostjo predplačila.
– ob sobotah, nedeljah in prazniki je parkiranje brezplačno.
Parkirišče za avtodome se nahaja tudi nedaleč stran, pri mariborski glavni avtobusni postaji na Mlinski ulici 1. Na omenjeni lokaciji so postanku avtodomarjev namenjena štiri parkirna mesta. V nasprotju z bližnjo lokacijo na Partizanski cesti pa postajališče na Mlinski ulici ponuja oskrbo avtodoma. Postajališče ponuja oskrbo z vodo, elektriko in sanitarijami za avtodomarje.
Cena postanka za 24 ur, za avtodom in dve osebi znaša 10 evrov.
Parkirišči za avtodome v neposredni bližini postaj sta namenjeni predvsem turistom, ki si v Mariboru želijo ogledati znamenitosti mesta. Nedaleč stran, v Koblarjevem zalivu pa se prav tako nahaja parkirišče, kjer lahko sprejmejo kar 30 avtodomov. Za parkirišče skrbijo lastniki restavracije, lastnikom avtodomov pa je na voljo pristna kulinarična ponudba. Tudi na tem mestu je zagotovljen dostop do elektrike in sanitarij.
Cena postanka za 24 ur, za avtodom znaša 10 evrov, za goste lokala je uporaba parkirišča brezplačna.
Cena postanka za 24 ur, za avtodom in dve osebi znaša 10 evrov.
Cena postanka za 24 ur, za avtodom in dve osebi znaša 19,60 evrov, potrebno pa je poravnati tudi turistično takso, ki znaša 2,50 evrov po osebi.
Novo postajališče za avtodome na desnem bregu Drave
V Mariboru pa bomo kmalu dobili tudi povsem novo parkirišče za avtodome. Mariborska občina ima namreč velikopotezne načrte z območjem t.i. železniškega trikotnika na desnem bregu Drave v Mestni četrti Magdalena. Na tem območju v bližini nekdanje Titove kaznilnice, ki je bilo dolga leta zapostavljeno, trenutno deloma stoji objekt Regionalne razvojne agencije (RRA), v prihodnje pa mu želijo nameniti nove vsebine.
“Projekt načrtujemo skupaj z Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), ki želi na tem območju postaviti svoj poslovni objekt in center vodenja železniškega prometa za “Koroško progo”, ki bo v naslednjih letih modernizirana in avtomatizirana,” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.
Na tem območju si želimo vzpostaviti še mobilnostno vozlišče z novimi železniškimi postajališči, večjo površino za parkiranje osebnih vozil, avtobusna postajališča, parkirišče za avtodome, souporabo koles, souporabo avtomobilov (car-sharing).
Za koordinacijo projekta, ki bo trajal predvidoma do leta 2025, skrbi RRA, kjer si prizadevajo za možnost parkiranja v povezavi z železniškim prometom, v prihodnje pa bi zgradili tri železniška postajališča in parkirišče Park+ Ride (P+R ) s 1400 mesti, ki bi jih namenili tudi širitvi UKC-ja in Medicinske fakultete, dopolnili pa z električnimi polnilnicami in izposojo koles.