Mestna občina Maribor (MOM) želi okrepiti sodelovanje s svojimi ožjimi deli, zato sta se župan in podžupan nedavno srečala z vodstvi vsake od enajstih mestnih četrti in šestih krajevnih skupnosti. Vodstvo občine se namreč želi pobliže seznaniti z razmerami v vseh delih občine, izvedeti, katere rešitve pričakujejo od občine, ter odgovoriti na njihova vprašanja. Mestna četrt (MČ) Magdalena sodi med eno degradiranih območij znotraj Maribora, predvsem zaradi dotrajane infrastrukture in komunalne problematike.

Železničarski koloniji bi obudili prvoten sijaj

V prvi meri kazi pogled na okolje dotrajana Železničarska kolonija, spomenik mariborski industrijski revoluciji in delavskemu gibanju, ki je obenem vpisana v register nepremične kulturne dediščine, a slednje sicer ne pripomore k bolj urejenemu okolju, lastnikom pa v veliki meri otežuje posege na objektih. Tako MOM kot MČ Magdalena si že dalj časa prizadevata za ureditev delavske kolonije, a je razpršeno lastništvo nepremičnin v koloniji precejšen problem. “Na preteklem sestanku v MČ smo se strinjali, da bi morala MOM v prihodnjih letih v svojem proračunu načrtovati sredstva za obnovo tistih objektov, ki so v njeni lasti, v nepremičnine, ki niso v njeni lasti, pa seveda ne more vlagati. Dogovorili smo se tudi o čimprejšnjem oblikovanju delovne skupine, ki bi jo sestavljali predstavniki MOM, lastnikov nepremičnin v Železničarski koloniji ter Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije in ki bi pregledala možnosti za ureditev tega območja,” pojasnjujejo na mariborski občini.

MOM ima tako v sklopu Železničarske kolonije v lasti objekt na Gorkega ulici 34, za katerega skupaj z MČ ocenjujejo tudi, da ima velik potencial kot skupnostno središče, namenjeno potrebam družbenih dejavnosti v tem delu mesta. Eden bolj perečih delov mestne četrti je tudi Preradovičeva ulica, oziroma cestišče, ki bo prav tako v prihodnje deležno prenove. Preradovičeva ulica, osrednja cesta, ki pelje skozi železničarsko kolonijo, bo tako v prihodnje urejena po vzoru delavske kolonije na Cesti zmage. “MOM se je zavezala k pripravi idejne zasnove za ureditev Preradovičeve ulice, pri tem pa pričakujemo, da bo s predlogi aktivno sodelovala tudi mestna četrt. Sama ureditev ceste v občinskih proračunih za leti 2021 in 2022 zaenkrat ni predvidena, najprej bomo pripravili projektno dokumentacijo in v naslednjih letih načrtujemo realizacijo,” pojasnjujejo na mariborski občini.

MOM se je zavezala k pripravi idejne zasnove za ureditev Preradovičeve ulice, pri tem pa pričakujemo, da bo s predlogi aktivno sodelovala tudi mestna četrt. Sama ureditev ceste v občinskih proračunih za leti 2021 in 2022 zaenkrat ni predvidena, najprej bomo pripravili projektno dokumentacijo in v naslednjih letih načrtujemo realizacijo.

Magdalenska četrt se poleg dotrajane delavske infrastrukture zaradi neposredne bližine mesta sooča tudi s problematiko parkirišč. V mestni četrti se namreč soočajo z večjim številom parkiranih avtomobilov tistih, ki v mesto vsakodnevno odhajajo na delo, zato primanjkuje prostora za stanovalce. Ne le da primanjkuje urejenih površin za parkiranje, Ruška cesta, vzporedno z Valvasorjevo, pa prav tako veljata za zanemarjen del mestne četrti, vsaj glede cestnih povezav in parkirišč, zato nameravajo na občini v prihodnje nasloviti tudi ta problem, ki je sicer skupen celotnemu mestu.

Z razlastitvijo nad črno packo Magdalene

Poleg kolonije mestna občina pozornost namenja tudi o razvoju mesta na drugem delu Titove ceste.

Zoper lastnika je zaradi nevarne gradnje že voden postopek po 154. členu zakona o graditvi objektov – izdana je bila inšpekcijska odločba in uveden izvršilni postopek. MOM z lastnikom še ni uspela doseči dogovora o odkupu nepremičnine po ceni oziroma za odškodnino, katere višino je ocenil pooblaščeni cenilec. Nepremičnina je za MOM vitalnega pomena zaradi celovite ureditve tega območja, zaenkrat pa ne moremo napovedati, kdaj bo prišlo do rešitve.

MOM je pristopila k celoviti ureditvi Magdalenskega parka, k tej pa sodi tudi opuščen objekt na jugozahodnem delu parka, ki po stanju (ne)vzdrževanosti od tega izrazito odstopa, vendar občina zato, ker ni lastnica objekta, ureditve parkovne površine ne more zaključiti. “Zoper lastnika je zaradi nevarne gradnje že voden postopek po 154. členu zakona o graditvi objektov – izdana je bila inšpekcijska odločba in uveden izvršilni postopek. MOM z lastnikom še ni uspela doseči dogovora o odkupu nepremičnine po ceni oziroma za odškodnino, katere višino je ocenil pooblaščeni cenilec. Nepremičnina je za MOM vitalnega pomena zaradi celovite ureditve tega območja, zaenkrat pa ne moremo napovedati, kdaj bo prišlo do rešitve,” pojasnjujejo na občini.

V postopku je tako že bila izdana inšpekcijska odločba, ki je pravnomočna, prav tako je bil že uveden izvršilni postopek, na mestu, kjer pa trenutno stoji nepremičnina, je sicer predvidena zazelenitev v sklopu celovite ureditve parka.

Prihodnje leto v izgradnjo nova zdravstvena postaja Magdalena

Mestna občina je sicer celovito pristopila k ureditvi parkovnih površin v Magdalenskem parku, izpostaviti velja tudi urejeno javno stranišče, za katerega dosledno skrbi mariborsko komunalno podjetje Snaga. Pogled na urejeno zelenico v urbanem okolju pa tako še vedno kazi razpadajoča stavba, v kateri se poleg glodalcev zbirajo še brezdomci in narkomani, samo mesto pa se je izkazalo za izvrstno priložnostno odlagališče kupov smeti. Čez cesto pa nič bolje, dotrajana nekdanja Zdravstvena postaja na Jezdarski ulici pokvari dober priokus še tako zanesenega mimoidočega, ki v Magdaleno pride skozi sicer urejeno okolje in nov podvoz na Ljubljanski ulici.

Pri projektu Zdravstvene postaje Tabor je v letošnjem letu načrtovano projektiranje. V letu 2022 je načrtovana gradnja objekta, vselitev pa leta 2023. Dela bo izvajal izvajalec, ki bo izbran na razpisu za izbor izvajalca gradbeno obrtniških del.

A objektu se kaj kmalu obeta boljša prihodnost. Mestna občina Maribor je v sodelovanju z Zbornico za arhitekturo in prostor Slovenije (ZAPS) preteklo leto razpisala javni natečaj za izbiro najprimernejše arhitekturne rešitve za zdravstveno postajo Tabor. Na Jezdarski ulici je tako predvidena novogradnja na isti lokaciji, saj bodo sedanje prostore zaradi dotrajanosti porušili. Na njenem mestu bo tako zrasla nova zdravstvena postaja Magdalena. “Pri projektu Zdravstvene postaje Tabor je v letošnjem letu načrtovano projektiranje. V letu 2022 je načrtovana gradnja objekta, vselitev pa leta 2023. Dela bo izvajal izvajalec, ki bo izbran na razpisu za izbor izvajalca gradbeno obrtniških del,” pojasnjujejo na MOM.

V primerjavi z obstoječim objektom nova zdravstvena postaja Magdalena prinaša več prednosti, in sicer:

  • specialistika bo združena v enem nadstropju,
  • nova pediatrična ambulanta in v sklopu nje tudi pediatrični laboratorij,
  • nova šolska ambulanta,
  • ginekološka ambulanta in
  • dežurna ambulanta za otroke.

Po pojasnilih Mestne občine Maribor gre torej za nov objekt, ki bo v polni meri zadovoljeval potrebe občanov in občank ter izvajalcev zdravstvenih storitev. Le streljaj od obeh kritičnih nepremičnin, ki potrebujeta obnovo, se nahaja tudi Kulturni center (KC) Pekarna, za katerega si na mariborski občini v najkrajšem možnem času prizadevajo prenovo. “Iščemo nadomestne prostore in načrtujemo nove aktivnosti. Na območju današnjega KC Pekarna namreč načrtujemo nove vsebine,” je dejal podžupan. Območje mariborskega Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) in medicinske fakultete ima namreč po besedah podžupana potrebe po širitvi, zato na občini načrtujejo selitev nekaterih dejavnosti na območje sedanje Pekarne v prostore nekdanjega meljskega velikana Mariborske tekstilne tovarne (MTT). Uporabniki Pekarne se sicer s predlogom selitve zaenkrat ne strinjajo.

Na Pobreški cesti bi vzpostavili moblinostno vozlišče

Na območju okoli objekta Regionalne razvojne agencije (RRA) na Pobreški cesti občina že ureja parkirišče in je izvedla novo kolesarsko pot in pešpot. Na širšem območju t. i. železniškega trikotnika, ki je danes dokaj neurejeno območje, pa v prihodnjem obdobju nameravajo vzpostaviti nekakšno mobilnostno vozlišče.

Gre za železniško postajališče, avtobusne povezave in podobno, s čimer bomo naredili pomembne korake k dostopnejšemu ter potnikom in okolju prijaznemu javnemu potniškemu prometu. Zemljišča v železniškem trikotniku so sicer v lasti države, zato pri oblikovanju vizije za ta prostor sodelujemo s pristojnim ministrstvom za infrastrukturo, posebej z njegovo Direkcijo za infrastrukturo.

Gre za železniško postajališče, avtobusne povezave in podobno, s čimer bomo naredili pomembne korake k dostopnejšemu ter potnikom in okolju prijaznemu javnemu potniškemu prometu. Zemljišča v železniškem trikotniku so sicer v lasti države, zato pri oblikovanju vizije za ta prostor sodelujemo s pristojnim ministrstvom za infrastrukturo, posebej z njegovo Direkcijo za infrastrukturo,” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.

Na Pobreški cesti kmalu nova infrastruktura.

V magdalenski četrti namerava mariborska občina urediti tudi nova stanovanja za mlade na Dvořakovi ulici, na mestu objektov, kjer sta delovala Center za socialno delo Maribor in banka. MOM je te nepremičnine predala Javnemu medobčinskemu stanovanjskemu skladu Maribor, ki načrtuje gradnjo in ureditev stanovanj za mlade. Dokler se gradnja ne začne, je objekt na Dvořakovi ulici 10 na voljo za potrebe programov Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca Maribor.