Mariborsko letališče, ki od leta 2008 naprej nosi ime po slovenskemu letalskemu konstruktorju in pilotu Edvardu Rusjanu, je do konca tega leta v začasnem upravljanju državne DRI (Družbe za razvoj infrastrukture, d.o.o.).. Kot so nam pojasnili na Ministrstvu za infrastrukturo, načrtujejo pridobitev novega dolgoročnega upravljavca Letališča Edvarda Rusjana Maribor. “V ta namen smo že izvedli v marcu 2020 predhodni javni poziv promotorjem, trenutno pa pripravljamo osnutek Uredbe Vlade RS – koncesijskega akta z ustreznimi prilogami s področja javnih financ (dokument identifikacije investicijskega projekta). Predlog uredbe je s prilogami pripravljen za medresorsko usklajevanje. Po sprejemu uredbe bo mogoče izvesti postopke za izbor upravljavca letališča. Do izbora dolgoročnega upravljavca se predvidoma podaljša začasna rešitev, torej upravljanje s strani DRI d.o.o. Vzporedno s tem nadaljujemo s pripravo državnega prostorskega načrta za Letališče Edvarda Rusjana Maribor ter urejamo lastništvo zemljišč na območju letališča.”
“Zaprtje letališča bo nastopilo šele po izčrpanju vseh ostalih možnosti”
Ker se približuje 11. november, ko državi v primeru zaprtja mariborskega letališča ne bo treba vračati dobrih 10 milijonov evrov evropskega denarja, pridobljenega za posodobitev letališke infrastrukture, nas je zanimalo, ali je zaprtje letališča še vedno realna možnost. Na pristojnem ministrstvu odgovarjajo: “Ta možnost bi nastopila šele po izčrpanju vseh ostalih možnosti zagotovitve dolgoročnega obratovalca letališča. Poleg tega bo potrebno preveriti vpliv odsotnosti nadomestnega letališča Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana ter vpliv na izvajanje Nacionalnega programa za mentalno zdravje, ambulantnih letov, športnega letalstva in nenazadnje tudi vpliv na regijo.”
Ministrstvo ne predvideva lastnih investicij v Letališče Edvarda Rusjana Maribor, zato pripravlja ustrezne dokumente, prostorske akte in ureja zemljišča za partnerske investicije.
Na vprašanje, kako daleč so že večkrat omenjene investicije v podaljšanje vzletno pristajalne steze, v izgradnjo podporne infrastrukture in razvoj komercialnega dela letališča, na infrastrukturnem ministrstvu odgovarjajo: “Ministrstvo ne predvideva lastnih investicij v Letališče Edvarda Rusjana Maribor, zato pripravlja ustrezne dokumente, prostorske akte in ureja zemljišča za partnerske investicije.”
Tudi glede doseganja zastavljenih ciljev: povečanja števila potnikov in obsega tovornega prometa ministrstvo pripravlja vse potrebne podlage za nadaljnji razvoj letališča. “Kot že omenjeno, se pripravljajo ustrezni dokumenti, prostorski akti in zagotavljanje zemljišč, medtem kot bo obratovanja zagotavljal izbrani ponudnik, kot koncesionar, na javnem razpisu.”
Navedene aktivnosti predstavljajo pripravljalna dela za multimodalni logistični center Smart Hub Maribor
Kot je znano, idejni koncept razvoja območja mariborskega letališča do leta 2025 predvideva izgradnjo multimodalnega logističnega centra Smart Hub Maribor na 50 hektarjih površin, nato pa do leta 2030 na 630 hektarjih. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je glede tega že pred časom povedal, da to območje zaradi odličnega prometnega in geografskega položaja predstavlja naravno lokacijo za multimodalni logistični center, idejni koncept pa predstavlja podlago za nadaljnje načrtovanje in umeščanje ideje v prostor. “Smart Hub Maribor bo postal pomemben logistični center za severnojadranska pristanišča.”
Za Smart HUB Maribor se izvajajo pripravljalna dela za vodenje samostojnega DPN postopka (postopka priprave državnega prostorskega načrta), kot navedeno, pa bodo določene strokovne podlage še pripravljene.
Ob tem na ministrstvu dodajajo: “Vse navedene aktivnosti že tudi predstavljajo en segment pripravljalnih del za prvo fazo Smart HUB Maribor. Za Smart HUB Maribor se izvajajo pripravljalna dela za vodenje samostojnega DPN postopka (postopka priprave državnega prostorskega načrta), kot navedeno, pa bodo določene strokovne podlage še pripravljene.”