Bralka zatrjuje, da je s strani hotela City Maribor prišlo do nepoštenih poslovnih praks, kar je lahko v opozorilo bodočim mladoporočencem, da ne bi bili “zavedeni in prevarani”. Več kot leto dni nazaj sta se s partnerjem s hotelom City Maribor dogovorila, da bo v hotelu julija 2023 potekal civilni obred na njihovi terasi. “Poslali so nama ponudbo, v kateri je bilo navedeno, da se plača 150€ za pripravo prostora za obred ter cenik pijače in hrane. To ponudbo sva sprejela in plačala akontacijo. Celoten pogovor je potekal s takratno zaposleno zadolženo za poroke (Katjo Kozel). Ob tem smo se dogovorili, da bova imela v hotelu civilni obred ob 16.00 uri, za tem pa pogostitev s pijačo. Opravljen je bil tudi osebni sestanek, kjer smo vse to dorekli. Plačala sva akontacijo za civilni obred in s tem je bil naš dogovor tudi potrjen. (22.člen OZ),” navaja bralka.

Za slavje poravnala akontacijo, ki ni bila upoštevana

Akontacija naj bi pomenila dokončno rezervacijo tega termina in pokrila ‘organizacijo in pripravo obreda’, odgovorna oseba (Katja Kozel) jima je posredovala fotografije, kako okrasitev izgleda. “Tudi glede pogostitve s pijačo ni bilo nobenih pripomb, ampak je bilo povedano, da je tudi tak dogovor mogoč. Bilo pa je povedano, da je možno, da se bo cena hrane in pijače minimalno spremenila – glede na inflacijo, tako da nama je to bilo jasno. Nikakršni drugi stroški niso bili nikoli omenjeni, kot boste tudi sami lahko videli iz poslane ponudbe,” še navaja bralka.

Ta dogovor je ostajal v veljavi od februarja 2022, pa vse do 14. marca 2023 (torej 3 mesece pred poroko), navaja bralka, ko so si v hotelu premislili. Za spremembe naj bi izvedela potem, ko je vztrajala pred sestanku, iz hotela pa je sami o tem niso obvestili. Katja Kozel, ki je bila predhodno odgovorna za organizacijo slavja, je sicer v tem času zapustila hotel, njeno delovno mesto pa je prevzel Luka Kačičnik. Ta je bil, kot navaja bralka s predhodnimi dogovori seznanjen, a je glede dokončne organizacije civilne poroke v hotelu predstavil drugačne pogoje. “Iz njegove strani mi je bilo povedano, da sedaj pogostitev samo s pijačo več ni mogoča, ampak moramo obvezno pri njih vzeti še hrano ter plačati najem terase, ki je 1500 evrov. Dodatno so mi še povedali, da ta akontacija dejansko ni “prava akontacija” ter da nimamo med seboj podpisane nobene pogodbe, zato tale dogovor, ki smo ga imeli več kot leto dni, v resnici ”ne velja”. To seveda pravno gledano ne drži – z njihove strani nama je bila dana ponudba, ki je vsebovala vse bistvene sestavine pogodbe. To ponudbo sva midva sprejela, tako da je bila pogodba dejansko sklenjena, kljub temu, da ni bila podpisana. Povedali so še, da v kolikor pa se z novo ceno in novimi zahtevami ne strinjava, nama vrnejo 150€ in so potem svojo dolžnost do naju “opravili”. Pri njih se izgovarjajo, da ponudba za njih ni pravno zavezujoč dokument. Ampak v državi veljajo isti zakoni za vse nas. Tudi v splošnih pogojih imajo navedeno naslednje: Pogodba je sklenjena, ko hotel prejme pisno potrdilo s strani gosta in ko hotel pošlje potrditev rezervacije gostu. To potrditev rezervacije za civilni obred sva midva iz njihove strani prejela,” piše bralka.

Tri mesece pred poroko so tako dodali ceno za najem prostora za več kot desetkrat in tako spremenili dogovor, ki smo se ga držali več kot leto dni in nanj računali. Najema prostora se sicer pri njih nikoli ni plačevalo, če si imel pri njih obred in še pogostitev. Termin je bil potrjen, akontacija plačana, glavne stvari pa dorečene. Civilni obred v Cityu sva že prav tako prijavila na občini – naročila storitev, da mora matičar priti na lokacijo ter natisnila in razposlala vabila. S strani City hotela sva bila prevarana in zavedena. Povzročili so nama nemalo stroškov ter dodatno delo – iskanje novega prostora za civilni obred 3 mesece pred poroko. V priponki Vam pošiljam tudi njihovo ”novo ugodno ponudbo” s katero bi nama naj “šli na roko”, dobrotniki.

Zadeva je že bila predana tržnemu inšpektoratu, ki jo že obravnava.

Celotna korespondenca ni bila predstavljena

Za komentar smo povprašali tudi v mariborskem hotelu City, kjer so nam potrdili, da so v zvezi z navedenim pismom prejeli več povpraševanj medijskih hiš, zato so pripravili skupen odgovor.
Vsa vprašanja so, tako navajajo v hotelu, oblikovana na način ali navedbe držijo ali smo stranko seznanili s podražitvami ali je bila sklenjena pogodba, kdaj in zakaj so nastopile spremembe ponudbi ter prejemom in veljavnostjo plačane akontacije. Medije je tudi zanimalo, kdaj naj bi obvestili stranko o spremembah, za katere bi se naj odločili, v kolikor nas ne bi stranka poklicala sama, ter kaj je po njihovem mnenju vzrok za nastalo neprijetno situacijo.

Po pregledu pisma bralke in njenimi navedbami ugotavljamo, da je bralka uporabila nenavaden način izkazanega nezadovoljstva sodelovanja z našo hišo, ter svoje nezadovoljstvo razposlala kot pismo bralke na neznano število medijskih hiš. Predvsem je nenavadno, navajajo v hotelu City, da ni predstavila celotnega sodelovanja in korespondence, ampak samo izvlečke, ki lahko opravičujejo njeno nezadovoljstvo. Seveda tako del navedb drži, del pa ne drži. Ne držijo predvsem tiste navedbe, ki jih uporablja in navaja v njenem nezadovoljstvu, navajajo v obrazložitvi.

Naj najprej pojasnimo, da se je za poroko naročnice oblikovalo več ponudb, ki segajo že vse v leto 2020. S ponudbo, s katero se operira v sklopu elektronske korespondence je bila iz naše strani poslana le informativna ponudba (december 2021), ki pa ni zajemala končnega stroška organizacije poročnega obreda in pogostitve. V informativni ponudbi (december 2021) je bila posredovana informacija o možnostih gostinskih storitev, ki vključujejo hrano in pijačo, ki pa je bila oblikovana le na enoto mere (cena posameznega artikla). Po prejeti ponudbi mora naročnik izbrati artikle in njihovo količino, kar nadalje uporabimo kot predviden končni strošek in oblikujemo končno ponudbo. Ker je bil sam termin dogodka relativno oddaljen, saj smo se pogovarjali decembra 2021 o dogodku poleti 2023, je bilo razumljivo, da nam naročnica ne more podati končnih točnih podatkov, nenazadnje ni imela niti potrjenega termina za poročni obred. V nadaljevanju je naročnica sama pridobila na UE Maribor termin za poročni obred, ki nam ga je posredovala in s tem tudi naznanila termin in uro dogodka, hkrati pa nam žal ni posredovala še ostalih potrebnih informacij glede izbrane pijače, hrane, da bi lahko oblikovali končno ponudbo,” pojasnjujejo v hotelu in dodajajo, da ker je naročnica v fazi dogovarjanja želela rezervirati termin za civilni obred, ji je bil izstavljen predračun za akontacijo organizacije in priprave obreda, ter potrditev termina.

To je bila samo formalnost, da je naročnica izkazala resnost za potrditev datuma, nikakor pa to ni bilo plačilo za kakršno koli bodočo storitev iz posredovane informativne ponudbe. Informativna ponudba ni bila oblikovana kot izbira posamezne postavke, ampak seštevek postavk. V informativni ponudbi pa je tudi pod sklopom »Rezervacija termina in plačilo« zapisano, da se ob potrditvi rezervacije zaračuna akontacija 50% vrednosti naročenih storitev, kar naročnica ni izpolnila, saj ni oblikovala obsega predvidenih storitev.

Skladno s predhodnim dogovorom se je naročnica javila štiri mesece pred predvidenim terminom ter se začela informirati o podrobnostih predvidenega dogodka, kjer pa je izpostavila izbiro dekoracije dogodka. “Naročnica ni razumela razlike med obredom in dekoracijo, kar je sama imenovala okrasitev terase. V naši ponudbi priprave obreda je vključena priprava terase na način postavitve stolov za svate, položitev belega tepiha do odra, ter svečano mizo za matičarja in mladoporočenca, kar je razvidno tudi iz priloženih slik. V kolikor se naročnik odloči za dekoracijo, je to predmet ločene ponudbe, ki jo pripravijo zunanji izvajalci, nikakor pa to ni del naše organizacije in priprave obreda, saj dekoracije sama informativna ponudba ni vključevala,” pojasnjujejo v hotelu CIty.

Predstavljeno ni bilo po godu naročnici, saj je zatrjevala, da je s plačilom akontacije (150,00 €) za civilni obred poravnala tudi dekoracijo. “Po tem, smo v elektronski in telefonski korespondenci pridobili več informacij s strani naročnice in ji glede na njene želje poslali novo ponudbo (marec 2021) o izbranem dogodku, kakor si ga naročnica predstavlja, kar pa predstavlja zakup celotne A LA CARTE RESTAVRACIJE CITY TERASA. To posledično pomeni za ta dan zaprtje restavracije za vse ostale goste, tudi hotelske, kar pa imamo v naši stalni ponudbi, v vrednosti 2440 € z vključenim DDV. Nova ponudba (marec 2023 – v prilogi) zajema ugodnejšo ponudbo za zakup celotne A LA CARTE RESTAVRACIJE CITY TERASA, v višini 1500 € neto, ter seveda predvideno konzumacijo na osebo. Trditev, da je bila med nami in naročnico podpisana pogodba o izvedbi dogodka ne drži, saj naročnici nismo posredovali niti osnutka pogodbe,” pojasnjujejo v hotelu.

Posredovano novo ponudbo (marec 2023) je bralka pisno zavrnila isti dan (14.3.2023), prav tako so s strani naročnice prejeli elektronsko sporočilo, kjer je zahtevala takojšnje vračilo plačane akontacije, kar smo uredili takoj naslednji dan 15.3.2023. Isti dan po vračilu plačane akontacije, smo ob 11:00 iz enega od uredništev medijskih hiš prejeli pismo nezadovoljne bralke. Poleg odgovora so priložili tudi celotno korespondenco.