Konec avgusta je po mestu prvič zapeljala avtobusna linija G5, ki vozi po Koroški cesti in Glavnem trgu in povezuje študentski kampus na Gosposvetski ulici, Glavni trg, Trg revolucije in preko Glavnega mostu nakupovalno središče Europark ter UKC Maribor. Na občini si želijo, da bi novo linijo uporabljali predvsem študenti: »Skupaj si želimo, da bi bili tudi študenti del spremenjenih potovalnih navad, da bi čim več uporabljali javni potniški promet, kolesa in pešpoti,« je dejal župan Saša Arsenovič.
Rektor Univerze v Mariboru Zdravko Kačič je ob tem dodal: »Na Univerzi v Mariboru nas zelo veseli, da gremo skupaj z Mestno občino Maribor pospešeno po poti prehoda na zeleno. Tudi univerza se aktivno ukvarja s tem področjem in sprejema ukrepe v tej smeri«.
Z linijo G5 do danes prepeljali 9.200 potnikov
»Ta linija je uvod v prenovo linij mestnega potniškega prometa v Mariboru. Imamo podatek, da smo v tem času prepeljali 9.200 potnikov, od tega 2.500 v avgustu, 4.900 v septembru in v samo šestih dneh oktobra 1.800 potnikov. Kar pomeni, da je vpliv študentskega leta izjemno velik,« je danes dejal direktor podjetja Marprom iz skupine JHMB Ranko Šmigoc.
V primerjavi z linijo 8, ki jo je linija G5 nadomestila, je nova linija v istem časovnem obdobju prepeljala za približno 26 odstotkov več potnikov. »Pomembno je to, da načrtujemo na liniji G5 do konca leta približno 110 tisoč potnikov. Kar bo v primerjavi z linijo 8 predstavljalo 35 odstotno rast,« je še dodal Šmigoc.
Ob tem še dodaja, da je javni potniški promet najbolj ugodna oblika prevoza, posebej pa izpostavi možnost 'park&ride' sistema, ki je od nedavnega na razpolago na treh lokacijah v mestu: na ograjenem parkirišču pod Koroškim mostom, kjer je na voljo 55 parkirnih mest, na Koroški cesti – univerzitetni kampus, kjer je na voljo 90 parkirnih mest in na ograjenem parkirišču Magdalena, kjer je 220 parkirnih mest. Cena kombiniranega najema parkirišča P+R je 49 evrov na mesec, kar vključuje tako neomejeno parkiranje kot uporabo mestnih avtobusov. »Iz tega naslova sploh ni vprašanje, da so to najbolj ugodne možnosti. Želimo si le, da bi se to bolj 'prijelo', kot se je do sedaj,« je dejal Šmigoc.
Do leta 2030 elektrifikacija polovice voznega parka
Mestna občina ima v načrtu, da bi do leta 2030 elektrificirali polovico voznega parka. »Veseli smo, da smo pridobili sofinanciranje s strani Eko sklada v vrednosti 10,5 milijona evrov za nakup 20 električnih avtobusov v naslednjih treh letih,« je dejal Mitja Klemenčič iz urada za komunalo, promet in prostor.
Vzporedno načrtujejo tudi postavitev električnih polnilnic in zelenih nadstrešnic. Še v letošnjem letu je načrtovana postavitev desetih avtobusnih nadstrešnic z zeleno streho v mestnem jedru, obstoječe nadstrešnice pa bodo postavili na postajališča, ki jih še nimajo.
»Ti projekti so vezani na energetsko učinkovitost, digitalizacijo in krožno gospodarjenje v javnem potniškem prometu. S temi projekti in tudi elektrifikacijo želimo vzpostaviti standarde za ostala mesta v Sloveniji in izboljšati trajnostno mobilnost,« je še povedal Klemenčič.