Javna agencija za civilno letalstvo RS je Letalskemu centru Maribor zaradi neizpolnjevanja pogojev veljavne zakonodaje prejšnji teden prepovedala izvajanje komercialne specializirane letalske operacije obrambe proti toči. Letalo, s katerim letalski center izvaja protitočno zaščito, namreč nima ustrezne odobrene opreme za izvajanje zaščite.
Kot so danes sporočili iz agencije za civilno letalstvo, so Letalskemu centru Maribor izvajanje dejavnosti zaščite, ki jo je na območju severovzhodne Slovenije izvajal na podlagi podane izjave o letalskih operacijah, prepovedali z odločbo, ki je bila izdana 21. junija.
V agenciji so odločitev o prepovedi izvajanja protitočne zaščite pojasnili s postopki, ki jih je treba voditi skladno z leta 2017 sprejeto novo evropsko uredbo za t.i. dela v zraku. Ta predvideva izvajanje dejavnosti po predpisih in nadzor s strani agencije za civilno letalstvo, ustrezno opremljenost letala za izvajanje dejavnosti obrambe pred točo, certificirano opremo in spremljanje vseh sprememb zrakoplovov na kontroliran način.
Agencija je v letu 2020 načrtovala nadzor nad specializirano letalsko operacijo Letalskega centra Maribor, je ga je zaradi več utemeljenih razlogov formalno začela šele januarja letos.
Zrakoplovu, ki opravlja dela obrambe proti toči, je agencija plovnost nazadnje podaljšala leta 2014. Po tem letu plovnost letalu podaljšuje organizacija za vodenje stalne plovnosti, ki skrbi, da je zrakoplov skladen s tipskim certifikatom in odobrenimi spremembami. Operater je dolžan obveščati to organizacijo o nameravanih spremembah konfiguracije letala, organizacija pa mora poskrbeti, da so te spremembe skladne z veljavno zakonodajo.
Letalo Letalskega centra Maribor za izvajanje dejavnosti obrambe proti toči ima trenutno veljavno plovno dovoljenje v obsegu osnovne konfiguracije. Podatka o odobreni spremembi agencija za civilno letalstvo nima, prav tako ji podatke o spremembi konfiguracije ni posredovala organizacija za vodenje stalne plovnosti. Agencija tako ugotavlja, da letalo nima ustrezne odobrene opreme in se kot tako ne sme uporabljati za izvajanje protitočne zaščite.
Agencija se ne čuti odgovorno
Kot še pravijo na agenciji, se za nastalo situacijo ne čutijo odgovorne, so pa, kot poudarjajo, dolžni preverjati skladnost zrakoplovov z veljavnimi predpisi. “In v konkretnem primeru ugotavljamo, da z vgrajeno opremo poti toči temu ni tako,” so navedli.
Agencija predlaga, da operater pri Evropski agenciji za varnost v letalstvu, ki je pristojna za odobravanje sprememb certificiranih zrakoplovov, čim prej začne postopke za odobritev spremembe, da bo lahko nadaljeval z aktivnostmi. “Pri tem lahko pomagamo z nasveti in operaterja usmerjamo, več kot to pa v danem trenutku ni v naši pristojnosti,” so še zapisali v današnjem sporočilu za javnost.