Z marcem se Koroška priključuje Dispečerski službi zdravstva Slovenije. To pomeni, da bodo koroške ekipe nujne medicinske pomoči (NMP) od takrat dalje aktivirali iz mariborskega centra, dispečerska služba Zdravstveno reševalnega centra Koroške pa se bo reorganizirala. Za uporabnike vse ostaja enako, v nujnih primerih še vedno kličejo na 112.
Direktorica Zdravstveno reševalnega centra Koroške (ZRCK) Marijana Kašnik največjo dodano vrednost novega sistema aktivacije ekip NMP vidi pri hitrejšem reševanju robnih regijskih problemov, ko bodo denimo lahko iz mariborskega dispečerskega centra na lokacijo, kjer bo potrebna pomoč, poslali tudi ekipo iz sosednje regije, ker bo ta bližje tej lokaciji.
Je pa na današnji novinarski konferenci na Ravnah na Koroškem opozorila tudi na določene dejavnike tveganja. Med drugim je to po njenih besedah človeški faktor poznavanja določene regije v smislu vprašanja, kako bo lahko dispečer, ki Koroške ne pozna, ustrezno napotil koroško ekipo NMP. Zato je po njenem pomembno, da tudi klicatelji na 112 natančno in podrobno opišejo lokacijo.
Brez sprememb
Za tiste, ki bodo potrebovali NMP, se tudi v prihodnje nič ne spreminja. Pomembno je, da v primeru iskanja nujne pomoči pokličejo na 112, in ne denimo v dežurne ambulante zdravstvenih domov. Operater na številki 112, ki sicer sprejema tudi druge klice, bo klic za NMP ustrezno preusmeril k zdravstvenemu dispečerju Dispečerske službe zdravstva Slovenije, ki bo s klicateljem opravil pogovor in vmes tudi že aktiviral najbližjo mobilno enoto NMP.
Kašnikova je danes izpostavila tudi problematiko z radijskimi povezavami, saj sistem ponekod na Koroškem ne deluje optimalno, predvsem je to v Mislinjski dolini. Kot rešitev so dispečerski službi zdravstva predlagali, da bi ostali na svojih povezavah in te povezali z mariborskim centrom, s čimer so se po njenih besedah strinjali.
Nov sistem pa prinaša nekaj sprememb v organizaciji dispečerske službe ZRCK, saj bo ta po novem sprejemala le naročila za nenujne prevoze, ki jih ZRCK tudi izvaja in jih bo še naprej. Trije zaposleni v dispečerskem centru ZRCK pa bodo po novem prešli na področje nenujnih prevozov. Spreminja se tudi odgovornost, saj ZRCK po novem ne bo odgovoren za dogajanje v času pred aktivacijo ekip NMP.
Trenutno imajo 84 zaposlenih
Skupno ima ZRCK trenutno 84 zaposlenih, od tega štiri zaposlene zdravnike, in 25 vozil, od tega je šest urgentnih. Deluje s treh lokacij, poleg centralne lokacije na Ravnah na Koroškem ima ZRCK namreč še enoti v Slovenj Gradcu in Radljah ob Dravi.
ZRCK, ki so ga pred leti ustanovile koroške občine in je nekakšna slovenska posebnost v organizaciji NMP, po besedah direktorice pozitivno posluje. Lansko leto so sklenili s 84.000 evri presežka in pozitivnim denarnim tokom.
Lani so njihove enote NMP izvedle 5261 intervencij, kar je deset odstotkov več kot leto prej. Največ intervencij je na območju Mežiške doline, kjer bi po oceni direktorice potrebovali eno dodatno enoto.
STA