Na mariborski Koroški cesti, katere lansko poskusno zaprtje za avtomobilski promet je naletelo na različne odzive, nadaljujejo prizadevanja za umirjanje prometa. Po novem so tu uvedli območje omejene hitrosti (cona 30), v avgustu pa bodo dvignili še dva prehoda za pešce in postavili dodatna cvetlična korita in klopi.
Da bi eno najbolj prometno obremenjenih cest v starem mestnem jedru štajerske prestolnice naredili bolj prijazno pešcem in kolesarjem, so jo avgusta lani za tri tedne zaprli za avtomobile. To je v javnosti sprožilo številne polemike, od navdušenja tamkajšnjih prebivalcev, pešcev in kolesarjev do ogorčenja voznikov, ki so morali iskati nove poti skozi mesto. Številni so izbrali pot prek Lenta, kar je spet povzročilo veliko razburjenja.
Zmeda na cesti, a meritve kažejo, da se je promet kljub vsemu upočasnil.
Jeseni so nato cesto ponovno odprli za ves promet, a so na njej ostale na novo nameščene oznake, kolesarska steza, avtobusna postajališča ter stojala za kolesa, zaradi česar je vozišče zoženo. Številni Mariborčani so se pritoževali nad domnevno zmedo, ki naj bi zato vladala na tej ulici, a meritve kažejo, da se je promet kljub vsemu upočasnil.
Kot so te dni sporočili z mariborske občine, se je povprečna hitrost voznikov na Koroški cesti zmanjšala, a kljub temu več kot polovica voznikov še vedno vozi prehitro.
Od julija razglašena cona 30
“Čeprav se večina voznikov osebnih avtomobilov v začasnem režimu na delu Koroške ceste počuti nelagodno, so opazovanja, štetja in meritve pokazale, da pešci cesto lažje prečkamo, avtobusi ne nabirajo zamude, kolesarji smo nekoliko izgubljeni, promet osebnih avtomobilov pa teče lepše kot prej. Posledica tega dejstva je, da so hitrosti osebnih avtomobilov pogosto še vedno bistveno previsoke,” je pojasnil Marjan Lep z mariborske fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, ki je sodeloval pri izvedbi poskusne zapore te ceste.
Na občini so se zdaj odločili, da izvedejo dodatne ukrepe za umirjanje prometa. Od julija je tu kot drugod v starem mestnem jedru razglašena cona 30, kar pomeni, da je največja dovoljena hitrost vožnje 30 kilometrov na uro.
Ukrepi bodo občinsko blagajno stali 15.000 evrov
Upoštevajoč predloge civilne iniciative in strokovnih služb so odredili tudi izvedbo dveh dvignjenih prehodov za pešce in obnovo talne signalizacije. Mesta, kjer se zaznava nepravilno parkiranje vozil, pa bodo zapolnili s koriti z rastlinami, lesenimi klopmi, koši za smeti in drevesom. Ukrepi bodo občinsko blagajno stali 15.000 evrov.
Dela se bodo začela 3. avgusta in bodo trajala predvidoma sedem dni. Vožnja po tem odseku Koroške ceste bo še vedno potekala dvosmerno in le po potrebi izmenično, kljub temu pa na občini voznikom osebnih vozil in ostalim udeležencem v prometu svetujejo, da v času izvedbe del izberejo druge poti.
Lokalno