Učiteljski kolektiv Osnovne šole (OŠ) Draga Kobala Maribor pod vodstvom učiteljice Majde Rižnar izraža tako imenovani „tihi protest“, s katerim želijo opozoriti na mizeren dodatek, ki ga prejemajo za opravljanje razredništva.
Pred dobrim mesecem dni je Rižnarjeva na Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in pristojno ministrico dr. Stanko Setnikar Cankar v zvezi z omenjeno temo naslovila tudi odprto pismo, a še do danes niso prejeli nikakršnega odziva.
Rižnarjeva skupaj z 58 podpisniki iz omenjene osnovne šole ministrstvo poziva, „naj se na razrednike za odgovorno opravljanje razredništva dostojno plača in naj se nam ne nalaga več novega in novega, zlasti utrujajočega administrativnega dela, ker tega ne zmoremo več. Vzgojno delo z učenci je veliko težje od strokovnega in učitelja razrednika čustveno izredno izčrpa.“ Tudi zato so se na OŠ Draga Kobala v Mariboru odločili za tako imenovani „tihi protest“ – „odrekli smo se mizernemu, žaljivemu dodatku za razredništvo, ki znaša med 0,70 do 1,80 evra mesečno na razrednika,“ razlaga Rižnarjeva in dodaja, da so se zbrani denar (ki skupno mesečno tako znaša okoli 25 evrov) namenili v Šolski sklad za socialno šibke učence naše šole.
Plačilo oziroma dodatek, ki ga učitelj prejme za dodatno opravljanje dela razrednika, je po njihovem mnenju namreč sramotno. „Tako družba ceni delo razrednika? 5 centov po učencu za razredniško delo?“ se sprašuje Rižnarjeva.
V mesecu dni brez odziva
Čeprav je pobudnica pismo ministrstvu in kolegom predstavila že pred dobrim mesecem dni (na Izobraževalnem seminarju za sindikalne zaupnike SIZa v začetku meseca februarja v Portorožu), pa doslej tako z ministrstva, kot Zavoda RS za šolstvo niso prejeli enega samega odziva. Je bila pa predhodno Rižnarjeva celo opozorjena, naj v Portorož ne hodi, ker jo bo ministrica ali državni sekretar s šolskega ministrstva osmešil. „To se ni zgodilo, ker prav nikogar z ministrstva – kljub najavi – sploh ni bilo v Portorož,“ razlaga učiteljica.
Rižnarjeva ob tem želi predstaviti še izkrivljeno sliko, ki po njenem mnenju vedno znova kaže, kako negativen pogled ima javnost na opravljanje učiteljskega dela. „Upam, da je ta akcija ena od tistih, ki bo mnogim v naši družbi spet za malenkost bolj odprla oči – tudi o zgrešeni vzgojni in strokovni poanti permisivne vzgoje – ene od hudih rak ran sodobnega šolstva in vzgoje na splošno,“ še sklene.
V zvezi s predstavljeno problematiko smo na Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport tudi sami naslovili vprašanja, njihov odziv še čakamo.
Lokalno