Država se je s kanadsko-avstrijskim avtomobilskim proizvajalcem Magna dogovorila za vračilo državne subvencije za lakirnico v Hočah. Družba bo vrnila vseh 18,5 milijona evrov subvencije in še 3,6 milijona evrov obresti, je danes v Ljubljani povedal gospodarski minister Matjaž Han. Župan Občine Hoče-Slivnica Marko Soršak je danes pred kamerami komentiral dogovor o vrnitvi državne pomoči za gradnjo lakirnice družbe Magna Steyr v Hočah. Če bi Magna našla naročnika, za katerega bi izdelovali avtomobile, bi obrat v Hočah lahko ponovno oživili in nadaljevali z gradnjo tovarne avtomobilov.

Prepričani so, da ima Magna željo ostati tukaj

Hoški župan je poudaril, da investitorja Magno še vedno jemlje kot zelo resnega investitorja in da želijo dobro sodelovanje z državo. Dejal je, da je presenečen nad višino obresti, ki so se nabrale in da je bilo to odlično dogovorjeno s strani ministrstva. Ob tem je izrazil upanje, da bo država vsaj ta del denarja namenila za izpolnitev memoranduma. S slednjim se je država ob dogovoru z Magno zavezala k nadgradnji kanalizacije med Hočami, Miklavžem in Mariborom, ki bi koristilo tako občanom teh občin kot tamkajšnjim podjetjem. Ministru bodo zato župani poslali dopis ter ga prosili za sestanek.

Župan je še razkril, da je Magna med tem časom na občini najela dvorano in se je izvedel zaposlitveni sejem, kjer je Magna s tistimi, ki so prišli, izposlovala tudi določene pogoje, da tistim, ki se prezaposlijo, dalje veljajo nekatere bonitete in podobno. Kot je pojasnil, podrobnosti ne pozna, ampak so se zelo angažirali, kar kaže, da še imajo željo ostati tukaj.

Želijo, da na območju ponovno zaživi proizvodnja

Če bi Magna našla naročnika, za katerega bi izdelovali avtomobile, bi obrat v Hočah lahko ponovno oživili in nadaljevali z gradnjo tovarne avtomobilov. “Magna tukaj ostaja“, je dejal Soršak, ki meni, da so z vidika geostrateške lege določene prednosti lokacije, ki jih bodo težko našli v radiju 500 kilometrov. Tudi gospodarski minister je danes dejal, da je Magna kot četrti največji proizvajalec avtomobilskih delov na svetu pomembna za Slovenijo, ki mora izkoristiti vse priložnosti za investicije, ki jih ponuja njena geostrateška lega. “Pomembno je, da na tem območju končno zaživi proizvodnja, ki bo z novimi zaposlitvami pripomogla k razvoju naše države in z novo proizvodnjo prinašala novo dodano vrednost,” je povedal.

Po ministrovih besedah so z Magno v pogovorih glede njenih nadaljnjih aktivnosti. Po navedbah družbe iz marca, ko je ustavila proizvodnjo, na lokaciji načrtujejo tehnološki razvojni center.

Hoški župan je medtem pojasnil, da upa, da čimprej najdejo novega naročnika in tukaj zaženejo drugo proizvodnjo. “Del zemljišč je bil odkupljen, ampak takrat ni bilo vse dokumentacije, zato tudi investicij ni bilo, ampak verjamem, da intenzivno iščejo novega naročnika, niso vložili 170 milijonov, v nekaj, kar bo stalo,” je dejal in pojasnil, da iščejo novega naročnika avtomobilov, ne kupca.

Upa in verjame, da bo nekega dne tukaj večja proizvodnja z visoko dodano vrednostjo, je zaključil.