Na nas se je obrnilo več bralcev, ki se pritožujejo zaradi prekratkih intervalov zelenih luči na prehodih za pešce. Z vprašanji, če se tudi na občini srečujejo s podobnimi vprašanji smo se obrnili na MO Maribor. Tam pojasnjujejo: “Logika semaforje za pešce ni enaka kot pri avtomobilih. Za lažje razumevanje krmiljenja pešcev in kolesarjev v semaforiziranih križiščih je potrebno vedeti, da so le-ti varovani s časi pred vstopom na prehod (da se zagotovi varen izvoz vozil preko adekvatnega peš prehoda pred vklopom zelene luči za pešce), kakor tudi pri zapuščanju prehoda (varno prečkanje po prižigu rdeče luči za pešce).”
Tekoče potekanje in vodenje prometa
Kot še pojasnjujejo na mariborski občini ljudje večinoma ne vedo, da v situaciji, ko prečkajo prometnico pri zeleni luči za pešce in le-ta sredi prečkanja ugasne ter se prižge rdeča luč pomeni, da so še vedno varovani napram vozilom, ki so v konfliktu s temi pešci. S tem je zagotovljeno varno prečkanje prometnice tudi v primeru, da pešec stopi na prehod v zadnji sekundi zelene luči za pešce in hodi s povprečno hitrostjo 1,2 m/s.
Nikakor pa niso varovani pešci, ki stopijo na prehod, ko že gori rdeča luč na semaforju. Prvoten namen postavitve svetlobno signalnih naprav je povečanje prometne varnosti ter bolj tekoče potekanje in vodenje prometa vsem udeležencem v prometu.