Pred petnajstimi leti so se reševalci v mariborski reševalni službi na nujne vožnje začeli voziti tudi z motorji. Takrat so bili začetniki na tem področju v Sloveniji, reševalca motorista so namreč na intervencije vključevali prostovoljno in poskusno. Boštjan Polenčič je človek, ki je takrat prostovoljno prevzel poskusno delo reševalca motorista. Danes si reševanja človeških življenj brez motorja ne predstavlja več: “Uživam v vožnji z motorjem in pomagam ljudem, kar je tudi poslanstvo naše službe.”
V enem dnevu dvakrat dedek
Polenčič priznava, da reševalec motorist ob intervenciji nikoli ne ve, kaj ga čaka na kraju dogodka, zato mora biti fizično in psihično dobro pripravljen. A v spominu skuša ohraniti le pozitivne dogodke. Na primer dva poroda v enem dnevu: “Enega sem moral opraviti sam, drugi pa je bil že končan. Otrok je bil že rojen. Tako da se lahko pohvalim, da sem bil v enem dnevu kar dvakrat dedek, ker babica ne morem biti.”
Reševalec motorist ponavadi prvi na kraju dogodka
Reševalec motorist za prihod na kraj dogodka potrebuje v povprečju polovico časa manj, kot pa ostali reševalci: “Ima znanje in tudi vso opremo na motorju, da lahko prične reševati človeka na sodoben način.” Ne zaustavijo ga niti zapornice ali kakšne druge ovire na cesti. Motor je namreč manjši in bolj okreten kot reševalno vozilo, a posledično so tudi reševalci na motorju izpostavljeni večji nevarnosti. Vozniki jih hitro spregledajo.

Po prometni nesreči ni več mogel opravljati dela reševalca na motorju
Mariborski reševalci na motorju so že zabeležili štiri prometne nesreče, v eni izmed njih je bil pred petimi leti udeležen tudi nekdanji reševalec motorist Rok Kurbos. “Bil se na nujni vožnji s prižgano svetlobno in zvočno signalizacijo, vendar me je žal voznik spregledal in mi odvzel prednost,” se spominja. Pri padcu si je zlomil medenico in križnico, zato kot reševalec motorist ne more več delati. A ta izkušnja mu je veliko dala: “Končno sem se zavedal, kako se počuti pacient, ko ga mi obravnavamo.”
Poleti je najbolj naporno
V Mariboru sicer deluje šest reševalcev motoristov. V dvanajsturni izmeni opravijo v povprečju šest intervencij. Najbolj naporno je poleti, pojasni Polenčič: “V teh pogojih kot so sedaj, dnevne temperature okoli 35 stopinj in moram vam povedati, da je to delo zelo, zelo zahtevno. Cel dan si v kombinizonu, škornjih, vročina je. Včasih je prav obupno.” A brez skrbi, mariborske reševalce na motorjih niti vročina ne zaustavi, ko nekdo potrebuje njihovo pomoč.