Nemški koncern Henkel je tudi lani v obeh svojih slovenskih podružnicah beležil pozitivno poslovanje, čeprav so rezultati s preteklimi leti zaradi organizacijskih sprememb neprimerljivi. Večja od obeh, Henkel Maribor, se ukvarja le še s proizvodnjo in ne nabavlja več materiala ter ne prodaja gotovih izdelkov, temu primerne pa so tudi številke.
110 milijonov prihodka, 10 milijonov dobička ter 550 zaposlenih
Proizvodno podjetje Henkel Maribor in družba Henkel Slovenija, ki se ukvarja predvsem s prodajo zunaj koncerna Henkel v Sloveniji ter v Makedoniji, Kosovu, Črni gori in Albaniji, sta tako lani skupaj ustvarili skoraj 110 milijonov evrov prihodkov in leto končali s slabih deset milijonov evrov dobička, zaposlovali pa nekaj manj kot 550 ljudi.
Še leto prej sta pridelali dobrih 196 milijonov evrov prihodkov, ob tem pa ustvarili 30 milijonov evrov dobička, a so rezultati neprimerljivi, saj so sredi leta 2015 znotraj koncerna spremenili poslovni model mariborske družbe, ki odtlej opravlja samo storitev proizvodnje kozmetičnih izdelkov, medtem ko njihovo podjetje v Amsterdamu centralno upravlja vse potrebe in zaloge materialov.
V mariborskem Henklu so učinkovitost dvignili za kar šest odstotkov
Sicer pa je Henkel Maribor, ki ga vodi Rolf Müller Grünow, lani obseg proizvodnje povečal za 2,5 odstotka, leto pa sklenil s 36,7 milijona evrov prihodkov in 2,4 milijona evrov čistega dobička. Kot je Grünow zapisal v letnem poročilu, so se lani znašli v zahtevnem poslovnem okolju, saj se je rast na ključnih trgih upočasnila, vseeno pa je bila proizvedena količina višja kot leto prej, a nekoliko nižja od načrtovane.
So pa v mariborskem podjetju za šest odstotkov dvignili učinkovitost proizvodnje ter dodatno izboljšali že obstoječo visoka raven kakovosti in proizvodnih storitev. Ker tržno okolje na zrelih trgih v Evropi še naprej ostaja polno izzivov, po njegovih besedah povečana aktivnost ostaja ključni vidik poslovanja.
Tudi prodajno podjetje Henkel Slovenija poslovalo uspešno, dobiček letos podvojili
Prodajno podjetje Henkel Slovenija, ki ga vodi Željko Smodlaka, pa je lani povečalo prihodke iz predlanskih 69 na dobrih 73 milijonov evrov, čisti dobiček pa celo podvojilo na 7,5 milijona evrov.
Kot v letnem poročilu pojasnjuje Smodlaka, je bilo leto 2016 uspešno. Na slovenskem trgu so ustvarili dobrih 32 milijonov evrov prihodkov od prodaje, prodaja distributerjem v Makedoniji, Kosovu, Albaniji in Črni gori pa je dosegla nekaj manj kot deset milijonov evrov in je bila nekoliko nižja od leta prej. V povezana podjetja na Hrvaškem, Bosni, Srbiji, Bolgariji in Romuniji so prodali za 31 milijonov evrov blaga.