Nekateri trgovci so očitno neučakani in že pričakujejo praznični december. Zunaj je praktično še poletje, temperature so krepko nad 20 stopinjami Celzija, nekateri trgovci na police že postavili božično dekoracijo. Vsem večjim trgovcem, ki so prisotni v Slovenijo smo poslali enaka vprašanja o tem, kdaj lahko pri njih na policah opazimo božično okrasje. Vsi trgovci so odgovorili v dogovorjenem roku, samo v Tediju, kjer je dekoracija opažena, se na naša vprašanja niso odzvali.

V Leclerc Maribor pravijo: “Božično dekoracijo bomo pri nas izpostavili, ko je za to čas, se pravi v 46 tednu. Naše mnenje je, da je september vsekakor prezgodaj, ni mi tudi jasno  zakaj imajo to nekateri zunaj že konec poletja saj je september mesec, ko se prične šola in nima nobene povezave  z novim letom. Tudi je zelo malo možnosti, da se bo stranka že v mesecu septembru pripravljala za praznovanje novega  leta in za nas bi to tudi pomenilo izgubo prostora, ker se roba ne bi prodajala. Menimo, da je sredina novembra najboljši čas za postavitev teh izdelkov in tako in tako se prodaja teh izdelkov koncentrira na konec novembra ter decembra. Če bomo tako nadaljevali bomo počasi izpostavljali senčnike in bazene v januarju.”

Aktivnosti razdeljene po sezonah

V Mercatorju pojasnjujejo: “V Mercatorju so glavne prodajno-marketinške aktivnosti razdeljene po sezonah. Tako v skladu z načrtom pričnemo s prodajo prvih izdelkov za božično-novoletni čas po praznikih novembra, prve novoletne okrasitve naših trgovin pa načrtujemo za sredino novembra. Tako ponudbo kot okrasitev nato postopoma dopolnjujemo, saj se tudi pri kupcih v tem času postopoma veča zanimanje za tovrstne izdelke. Večina kupcev namreč nakupe prazničnih okraskov in daril porazdeli na oba meseca konec leta, v zadnji dneh pred prazniki pa kupujejo predvsem sveže izdelke za praznični mizo in darila zadnji hip.”

V Lidl Slovenija pa pravijo, da postopoma ponujajo praznične artikle: “V naših trgovinah izdelke, ki so namenjeni prazničnemu času, ponudimo v več valovih, sladkarije naše blagovne znamke Favorina bomo na police postavili oktobra, izdelke Lidlove praznične blagovne znamke Deluxe pa že tradicionalno pozneje v jeseni. Tudi okraske in podobno boste pri nas našli kasneje v jeseni. Pripravljamo tudi praznično izdajo revije Preprosto, ki vedno prinaša odlične in obenem preproste zamisli, s katerimi popestrimo praznične dni in družinski jedilnik. Odločitev, kdaj ponuditi izdelke kupcem, temelji na številnih dejavnikih, sledimo pa pri tem tudi želji kupcev, da se na praznična obdarovanja pripravijo nekoliko prej in ne v zadnjem hipu.”

Nekateri kmalu, drugi kasneje

Odločitev Eurospina pa temelji na izkušnjah: “V ponudbo damo te izdelke okvirno v začetku novembra. Mnenja smo, da je to dovolj zgodaj kljub temu, da nekateri začnejo že prej. Po naših izkušnjah sodeč je večji del prodaje teh artiklov v decembru.”

“Božične/novoletne okraske bomo na prodajne police uvrstili v sredini meseca novembra, tako kot smo to izvedli tudi v preteklem letu,” pa svoje povedo v Sparu Slovenija.

Pri Hoferju je termin božično-novoletne ponudbe vnaprej določen in se načeloma ponovi vsako leto ob istem času: “Ustaljeni termin božično-novoletne ponudbe kupcem omogoča več prilagodljivosti in lažje načrtovanje svojih nakupov. Naši kupci tako tovrstno ponudbo že pričakujejo in so je vajeni, kar je tudi pomemben dejavnik, ki vpliva na določitev termina pričetka prodaje. Ponudba sezonskih prazničnih proizvodov se sicer v jesensko-zimskem času do prehoda v novo leto stalno dopolnjuje, pri čemer so od začetka septembra v ponudbi najprej izdelki jesenskega značaja, tj. medenjaki najrazličnejših vrst, sadje oblito v čokolado ter izdelki iz nugata ter marcipana. Kasneje sledijo tipično božično-decembrski proizvodi, kot npr. čokoladni program z vključenimi čokoladnimi obeski, figurami in adventnimi koledarji, kot tudi drugo praznično okrasje. Tovrstne izdelke v našo posebno ponudbo vključujemo od poznega oktobra, oziroma pričetka novembra dalj.”