Ta konec tedna, 26. oktobra, se pričenja popolna zapora železniškega prometa med Mariborom, Šentiljem in državo mejo. V času izredno obsežnih gradbenih del, ki bodo, po trenutnih načrtih potekala 50 dni, bodo za potnike poskrbeli z avtobusnim prevozom. Kot so izpostavili pri DRSI, je njihov cilj, da bodo z deli zaključili do 16. decembra ter bi takrat iz Maribora na avstrijsko stran začel voziti električni vlak.
Občane skrbi hrup, a za protihrupno zaščito bo odlično poskrbljeno
Zaradi obsežnih del, bodo pospešeno potekala vsa gradbena dela, pri čemer so izpostavili, da 24-urno delo ne pomeni, da bodo stroji tudi brneli cel dan. “V nočnem času imamo predvideno dostavo materialov,” so povedali ter dodali, da pa bodo kdaj potrebna tudi nočna dela, v kolikor bodo imeli težave z vremenom. Poleg celodnevnega dela, je občane Šentilja zmotil predvsem hrup, ki ga bodo deležni v času gradbenih del, pa tudi hrupa, ki ga bo povzročala nadgradnja, saj bi se naj zaradi le-te obseg vlakov povečal za kar 30 odstotkov.
Pri DRSI so občanom zatrdili, da bodo poskrbeli za ustrezno protihrupno zaščito. “Izdelali smo načrt, z upoštevanjem sedanjega hrupa in hrupa, ki ga bodo tukaj deležni po obnovi ter se odločili za dve vrsti protihrupne zaščite, aktivno in pasivno.” Pri aktivni zaščiti gre za postavitev protihrupne ograje, ki jo bodo postavili predvsem na odsekih strnjenih naselij, medtem ko bodo za posamične stavbe zamenjali okna, ki bodo dušila zvok. Ker je občane zaskrbelo, da bodo še vedno deležni preveč hrupa, so pri DRSI še povedali, da bodo nato izvedli še monitoring, kjer bodo ugotovili, ali so protihrupni načini zadostni ter jih, v primeru, da ne bodo, tudi zamenjali ali dodatno zgradili.
V Šentilju z obnovo železnice tudi do nove ceste
Celoten projekt nadgradnje železniške proge Maribor-Šentilj je ocenjen na 250 milijonov evrov, od česa je 100 milijonov evrov evropskih sredstev. Pogodba za obnovo Pesnica-Šentilj pa je trenutno sklenjena za 44 milijonov evrov, kar se bo tudi višalo, saj si želijo zgraditi tudi novi viadukt ter tunel Pekel, z vsemi deli pa bi naj zaključili do leta 2022. “Vse postaje bodo urejene na način, da bodo bolj dostopne potnikom, uporabnikom. Opremljene bodo z dvigali in nadstreški, vse pa bo primerno tudi za funkcionalno ovirane osebe. Namestili bomo novo razsvetljavo, pričakujemo pa predvsem lep izgled vseh treh obnovljenih postaj,” je povedal vodja projekta Marko Movrin.
Nadgradnjo in obnovo pozdravlja tudi župan občine Šentilj, Štefan Žvab, ki je dejal da so občani zelo veseli in potrpežljivi. “Do sedaj ni prišlo do nobenih zapletov, razumejo situacijo, ni pa lahko, da bo gradnja potekala vsaj pol leta. Gre pa tukaj tudi za dobro sodelovanje med občino Šentilj in državnimi institucijami. Je pa svetla plat te obnove tudi ta, da bomo obnovili tudi ulice in ceste ob neposredni bližini železnice, tako bo Maistrova cesta postala širša, uredila se bosta pločnik in kolesarska steza, prav tako pa bomo pridobili več parkirnih mest,” je še povedal župan Žvab.