Občina Ruše je pričela z gradnjo kolesarske poti med Rušami in Laznico (mejo z mariborsko občino). Ob tem pričakujejo od Mestne občine Maribor, da pohiti z gradnjo manjkajočega odseka do mesta Maribor. Pogodbeni rok za dokončanje del je avgust 2018 ob dogovoru, da je možno investicijo zaključiti prej, predvidoma do začetka poletnih počitnic.
Vrednost gradbenih del po pogodbi znaša cca. 910.000 EUR (z DDV). V skladu s Sporazumom o sofinanciranju državne kolesarske povezave (Občina, DRSI, 14. 9. 2017) je investitor izgradnje Direkcija RS za infrastrukturo. Svoj sofinancerski delež (4,0 %) je Občina Ruše namreč poravnala z zagotovitvijo projektne dokumentacije in vodenjem izvedbe investicije.
Pripravljalna dela že potekajo
Kolesarska povezava se bo izvedla kot asfaltirana prometnica širine 3,0 m s peščenima bankinama 0,5 m na vsaki strani. V sklopu predmetne investicije je predvidena izgradnja petih premostitvenih objektov. Trasa kolesarske poti bo potekala večinoma v koridorju železnice, južno od regionalne železniške proge Maribor – Prevalje, v območju »drugega tira«, za kar so Slovenske železnice podale služnostno pravico.
Pogodbeni izvajalec del izgradnje kolesarske poti je podjetje Trgograd Litija s partnerjem Komunala Slovenske gorice. S pripravljalnimi deli se je pričelo na začetku meseca januarja. Z gradnjo pričenjajo v Rušah, kjer se ob izkopih vršijo tudi predhodne arheološke raziskave. Izvajalec je na terenu zakoličil traso kolesarske poti.
Zaokrožena kolesarska infrastruktura
Z izgradnjo Ruške kolesarske poti Občina Ruše letos izvaja največji projekt , ki bo v prvi vrsti povezala kraje v občini, Bistrico ob Dravi, Bezeno in Ruše ob predvideni obvoznici kasneje tudi Smolnik. Ruška kolesarska pot bo tako del mednarodne Dravske kolesarske poti, ki bo povezovala občine ob reki Dravi v Avstriji, Sloveniji in Hrvaški.
Kolesarska pot je rezultat večletnega dela in priprav občinske uprave in koordinacije slovenskega dela Dravske kolesarske poti ter posluha Ministrstva za infrastrukturo za vlaganja v kolesarske prometne poti.
Občina Ruše bo z izgradnjo Ruške kolesarske poti zaokrožila kolesarsko infrastrukturo v občini ob že obstoječem kolesarskem poligonu Pumptrack v Športnem parku Ruše, označenih poteh po Pohorju »Ride Ruše«, možnosti prevoza koles na avtobusu (Arriva) in prevoza koles na vlakih (Slovenske železnice) ter novo nastajajočim kolesarskim poligonom v bivši Matavškovi gramoznici in vzporedne možnosti rekreacijske plovbe po reki Dravi.
“Ruška kolesarska pot pomeni novo prometno povezavo med samimi kraji v občini ter povezavo z Mestno občino Maribor, katero pozivamo, da pripravi vse potrebno za izgradnjo manjkajočega dela skozi kraj Laznica. Kolesarska pot predstavlja izjemen impulz razvoju turizma in športa v občini, ki ga bodo podjetni občani znali izkoristiti. Ob tem se posebej zahvaljujemo Slovenskim železnicam, ki so brezplačno zagotovile površine za kolesarsko pot in Direkciji za infrastrukturo oz. pristojnemu ministrstvu za infrastrukturo za zagotovitev sredstev za kolesarsko pot,” izpostavlja Uroš Razpet, župan občine.
Postopki tečejo
Na zgoraj napisano so podali obrazložitev in informacije tudi na Mestni občini Maribor: “Odsek Dravske kolesarske poti od meje z občino Ruše v Laznici in Limbušem se ureja prioritetno. To poteka vzporedno s projektom ureditve Dravske kolesarske poti, ki jo je Mestna občina Maribor v lanskem letu prijavila in letos 4.1. tudi s strani ZMOS-a dobila odobrena evropska sredstva iz mehanizma CTN – celotna vrednost projekta je 1.9 milijona EUR. Za odsek od meje z občino Ruše v Laznici in Limbušem se je MO Maribor dogovorila z DRSI za sofinanciranje. Za ta odsek je bila narejena projektna dokumentacija in poslana DRSI, katero bodo v skladu z dogovorom predložili v recenzijo. Po ureditvi vse potrebne dokumentacije bo DRSI izvedla javni razpis o izbiri izvajalca gradbenih del. Zato navedbe in očitki, da MO Maribor »ni naredila« nič ne držijo, saj projekti tečejo ves čas, res pa je, da se pri mehanizmu CTN čaka na črpanje evropskih sredstev.”