Po tem, ko smo pisali o novi prometni signalizaciji na Gorkega ulici, ki je presenetila občane, je sedaj opaziti še eno novost – izstopajoče prehode za pešce.
Na MO Maribor so nam dejali, da so ob vse večjem deležu kolesarjev, načrtovali kako povečati njihovo varnost ter tudi varnost peščcev, saj je bila vožnja kolesarjev po ozkem pločniku skupaj s pešci tudi zelo nevarna. Zato so na celotnem območju Gorkega ulice, Ul. Moše Pijada, Valvazorjeve, Dvorakove in Trga Revolucije uvedli omejitve hitrosti “cona 30”.
Ureditev je zajemala tudi vmesni ločilni pas, ločen z dvema neprekinjenima črtama ter nov prehod za pešče.
Prometna signalizacija naj bi izboljšala vodenje kolesarjev
Josip Rotar iz Mariborske kolesarske mreže nam je povedal, da bo tovrstna prometna signalizacija zagotovo izboljšala predvsem vodenje kolesarjev na tej mestni arterijski povezavi v center mesta. »Zadeva še ni popolnoma zaključena, v prvi fazi so bili narejeni priključki na neprednostnih cestah, v drugi fazi bodo uredili še prednostno cesto Gorkega proti centru mesta,« opisuje.
Na omenjeni cesti so leta 2013 izvedli meritve ter opazili, da kolesarji uporabljajo preveč različnih načinov prečkanja ceste: »Opazovali smo kolesarje, vsak se je vozil po svoje. Zato bo tovrsten ukrep zagotovo pripomogel k temu, da se bo vodenje kolesarjev poenotilo. To je namreč cilj tovrstne ureditve,« pojasni Rotar in doda, da si želi, da bi se poleg te ulice v čim krajšem možnem času uredila tudi povezava Ljubljanske ulice v center, saj se na tem območju dnevno giblje več kot 10.000 ljudi.
V Mariboru je včeraj občane presenetila zelena
Na Direkciji RS za infrastrukturo so nam pojasnili, da je ureditev talne signalizacije v skladu z novo zakonodajo: “V skladu z veljavnim Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah, ki je začel veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS, št. 99, z dne 21.12.2015, uporabljati pa se bo začel šest mesecev po njegovi uveljavitvi, 5.7.2016 je na sliki prikazana označba na vozišču v skladu z navedenim predpisom.”
Z zeleno barvo se torej lahko označujejo zaporne ploskve, brez vzporednih poševnih črt, ki se barvajo v celoti (28. člen Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah).