Lokalno

FOTO: Na srečanju starodobnikov tudi traktor, ki ga vžgemo z volanom

Damjan Veršič, 19.08.23 ob 03:30

Društvo Oldtimer Stara Gora je pripravilo tradicionalno mednarodno srečanje starodobnih traktorjev.

FOTO: Na srečanju starodobnikov tudi traktor, ki ga vžgemo z volanom

Društvo Oldtimer Stara Gora, Društvo za ohranjanje tehnične, kmetijske, turistične in premične dediščine s sedežem v občini Sveti Jurij ob Ščavnici, je pred dnevi organiziralo 18. mednarodno srečanje starodobnih traktorjev. V Bolehnečici pri njihovem tehnično-etnološkem muzeju se je zbralo 51 lastnikov traktorjev oldtimerjev, najstarejšega je pripeljal Avstrijec. Šlo je za traktor Lanz bulldog iz leta 1943. Posebnost tega traktorja je, da ima motor s tako imenovano žarilno glavo. Pred zagonom je potrebno to glavo segreti, včasih na petrolej, danes na plinski gorilnik. “Ko glava postane malo rdeča, je motor moče zagnati, in to na način, da voznik izmakne volan s cevjo in to cev ob strani vstavi v vztrajnik ter s tem požene motor, ki ima sicer ležeče bate,” nam je povedal predsednik društva Alojz Slekovec. 

Lanz bulldog je bil eden od najbolj priljubljenih nemških traktorjev. V skoraj 40 letih so jih naredili z več kot 220 tisoč. Ime “buldog”, kot so zapisali na www.staritraktor.si, se v Nemčiji pogosto tudi še danes uporablja kot sinonim za traktorje, še posebej na Bavarskem. Bil je  poceni, njegovo vzdrževanje je bilo enostavno in preprosto predvsem zaradi preprostega pogonskega agregata: dvotaktni motor z enim valjem, vodoravno postavitvijo in žarilno glavo. Na začetku so vgrajevali 6,3-litrske motorje z 12 KM, z razvojem bulldoga pa se je prostornina povečala na 19,3 litre in 55 KM. Takratni motorji na žarilno glavo so bili surovi, vendar enostavni za vzdrževanje. Lahko so uporabljali različna goriva nizke kakovosti, tudi odpadna olja.

FOTO: Oldtimer Stara gora

FOTO: Oldtimer Stara gora

FOTO: Oldtimer Stara gora

Ob omenjenem traktorju smo na srečanju videli še številne druge, večinoma od letnika 1951 naprej. Po prijavah in zajtrku so se lastniki oldtimerjev zapeljali do Blaguškega jezera, kjer so si ogledali tamkajšnji glamping, sledil je obisk kovaštva Mir v Grabonošu. Tam jim je še edini živeči kovač v tistem okolju predstavil zgodovino kovaštva in postopek kovanja. V nadaljevanju so se zapeljali do podjetja MK Krajnc, ki se ukvarja z montažo in popravilom kovinskih konstrukcij, in se vrnili na izhodiščno točko.