Ste tudi vi opazili velike plakate z Markom Potrčem, ki z banano v roki nagovarja etažne lastnike k uporu proti upravnikom? Čeprav zelo opazna, a za marsikoga sporna reklama, je sedaj tudi s strani oglaševalskega razsodišča dobila rdečo luč.
Oglaševalsko razsodišče je namreč akcijo raztrgalo. Oglasov je sicer vse manj, a oglaševalec se na razsodbo požvižga; akcijo bo nadaljeval, ko se »naval naročnikov vsaj malo poleže«, poroča Delo.
Mariborsko Podjetje Izberem.si, ki stoji za omenjeno reklamo, namreč trži nov portal za javno zbiranje ponudb, ki omogoča naročnikom – posebej poziva etažne lastnike – izbrati konkurenčne izvajalce del brez posrednika (upravnika) in torej brez provizij (ki naj bi po trditvah idejnega očeta portala Jureta Lisice znašale do četrtine cene), poroča Delo. Storitev je za uporabnika in njegovega upravnika brezplačna, storitvena podjetja naj bi za svoje mesto na portalu plačevala po devet do okoli sto evrov članarine na mesec (odvisno od frekvence kandidiranja za posel).
Sporna lastniška prepletenost
Že ob predstavitvi Izberem.si so bili mnogi mediji skeptični do nerealnih obljub o prihrankih in do zagotovil o popolnosti in pravičnosti sistema »brez provizij. Sporno je tudi ozadje portala, na primer lastniška prepletenost, na katero opozarja Delo, portal je v solasti upravnika nepremičnin Upra-stana, ki ni na prav dobrem glasu, njegovega direktorja Jureta Lisice in upravnikovega lastnika.
Zagotovil je, da so ponudniki, ki nastopajo na portalu, v resnici bodisi kakovostni bodisi najcenejši (v naboru so pač tisti, ki članarino poravnajo). Članarina je, kaj drugega, kot prikrita provizija, ki jo naročnik plača posredno s ceno storitve. In sploh ni nedolžna. In ne nazadnje, sistem podeljuje upravnikom nekakšen izmišljeni certifikat …
Žaljenje tako upravnikov kot tudi lastnikov
Medtem ko na inšpektoratu zadeva še poteka, je razsodišče primer sklenilo: pritrdilo je vsem očitkom iz pritožbe. Lisica je, kot dodaja Delo, po odvetniku vložil ugovor, a njegova argumentacija razsodišča ni prepričala. Iz razsodbe je razvidno, da oglas krši določila slovenskega oglaševalskega kodeksa o poštenosti, resničnosti in dokazljivosti. Omalovažuje tako upravnike (vse po vrsti) kot tudi etažne lastnike.
S trditvijo: »Lupijo vas kot banane,« jih iritira, s tem krši načela odgovornosti do družbe in posameznikov. Upravnike v njihovi funkciji zbiranja ponudb v imenu in za račun etažnih lastnikov (v primerjavi s svojo platformo) predstavlja zelo slabšalno, pri čemer krši tudi določila kodeksa o primerjalnem oglaševanju. Zato, je odločilo razsodišče, mora oglaševalec oglase takoj umakniti.