Skupini desetih mariborskih inovatorjev iz nedavno ustanovljenega podjetja Električna vozila F, je te dni uspel izjemen preboj: kot prvi v Evropi so predstavili predelan električni avtobus, ki so ga poimenovali Vivo electric.
Osnovni vodili pri projektu predelave električnega avtobusa sta bili ekologija in razvoj.
“Ideja se nam je porodila pred šestimi leti, z njeno realizacijo pa smo nato pričeli pred letom in pol,” potek uresničevanja projekta opisuje direktor podjetja Branko Ferlič. Ur, ki so jih preživeli v najeti industrijski hali na Teznem, sploh niso šteli, v smehu razlaga Ferlič, ki dodaja, da je vrednost projekta zato tudi nesmiselno ocenjevati.
Jim je pa na pomoč pri uresničevanju sprva nekoliko nenavadne ideje priskočilo podjetje Kostmann, ki je sedaj tudi 40 odstotni lastnik podjetja.
Osnova 16 let star avtobus
Kot osnovo jim je služil kar 16 let star avtobus Mercedes Cito, ki so ga kupili na Poljskem in iz katerega so nato odstranili popolnoma vse, razen ogrodja in oken. “Pri predelavi smo precej skušali sodelovati tudi z lokalnimi obrtniki in podjetji,” pa pripoveduje vodja projekta Mitja Peršoh.
Njihov električni avtobus lahko z enim polnjenjem, ki v povprečju traja do tri ure, prevozi do 160 kilometrov.
Partnerja podjetji Siemens in Toshiba
Za njihov avtobus, ki so ga pred dnevi prvič predstavili tudi javnosti, ter za njihovo znanje in pridne roke pa se zdaj zanimajo celo v Nemčiji in v Veliki Britaniji. “Nedavno sta naša partnerja postali podjetji Siemens in Toshiba,” nad zanimanjem kar nekoliko presenečeni pripovedujejo inovatorji.
Ponudbe s strani evropskih avtobusnih prevoznikov dežujejo, pravijo štajerski inovatorji, a najraje bi ostali doma.
Številna evropska podjetja jim že ponujajo sodelovanje, a kot poudarjajo Mariborčani, bi raje ostali doma, s svojim znanjem pa pomagali slovenskemu gospodarstvu. “Trenutno iščemo poslovne prostore in industrijsko halo, kjer bi lahko začeli s povečano proizvodnjo,” pravijo. Kot zagotavljajo, bi nenazadnje to lahko Mariboru in okolici prineslo tudi nova delovna mesta.
Prvi predelan električni mestni avtobus mariborskih inovatorjev ima 20 sedišč in 34 stojišč.
Prav zato bi radi sodelovali tudi z Mestno občino Maribor. “V enem letu smo sposobni vse mestne avtobuse v Mariboru predelati v električne,” izpostavljajo. Zanimiva pa se jim zdi tudi možnost, da bi MO Maribor njihov prototip najprej preizkusila na kateri od prog mestnega potniškega prometa.
V prihodnjih dveh do treh letih bi radi predelali 200 avtobusov, povečan obseg dela pa bi v Maribor lahko prinesel tudi prepotrebna nova delovna mesta.
Inovatorski zanesenjaki pa že stremijo novim podvigom naproti. “Naslednja koraka sta prvi luksuzni električni avtobus in prvi električni turistični avtobus, ki ga že predelujemo za naročnika s Finske in ki ga moramo končati do februarja” še povedo.