Dela pri izvedbi podvoza na Ljubljanski ulici v Mariboru so v polnem teku. Kot kaže se bodo zaključila v pogodbenem roku, to je do 24. novembra 2019. Kot so nam pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo je bil od meseca avgusta, ko je izvajalec začel s pripravljalnimi deli za izvedbo podvoza, izveden začasni nivojski prehod za pešce in kolesarje z začasnim peronom, dostopna cesta do objekta Lizike Jančar in izvedeno temeljenje novega perona. Poleg tega so bili izvedeni piloti in pilotna greda na območju železniške proge, narivna postaja, vgradili so se železniški provizoriji, da lahko železniški promet poteka nemoteno. Trenutno se izvaja izkop gradbene jame in pripravljalna dela za izvedbo zgornje plošče železniškega podvoza.

Kaj bo podvoz prinesel Mariboru?

Na ministrstvo smo se obrnili z vprašanjem, kaj bo po njihovem mnenju podvoz pomenil za naše mesto in prejeli odgovor: »Izvedba projekta prinaša pomembne izboljšave tako v cestnem in železniškem prometu kot tudi za kakovost bivanja lokalnega prebivalstva. V prvi vrsti prinaša višjo stopnjo prometne varnosti tako na železnici kot na cestah in to za vse udeležence v prometu, pretočnost cestnega omrežja bo boljša, pričakujejo se krajši potovalni časi na cestnem omrežju, v primerih, ko se nivojsko križanje zamenja z izvennivojskim se zaradi odprave čakanja pred zapornicami zmanjšajo tudi negativni vplivi na okolje.«

Slabša pretočnost prometa

Zaradi del se je spremenila pretočnost prometa.  Na ministrstvu ob tem dodajo: »Dejstvo je, da vsako gradbišče, ki terja popolno zaporo, prinaša motnjo v ustaljenih prometnih tokovih, pri čemer je v večjih naseljih, kjer je večja gostota poselitve in prometa to bolj zaznano.« Z omejitvami prometa v času izvajanja gradbenih del so vedno prizadeti interesi vseh uporabnikov ceste, po drugi strani pa se gradnja izvaja prav zaradi izboljšanja nivoja storitev in varnosti cestnega prometa, kar je prav tako v interesu istih uporabnikov. »Pomembno je, da se ob načrtovanju tovrstnih posegov preuči vplive na širše območje in čim bolj celovito zasnuje celostno ureditev, kot je to v primeru izgradnje podvoza na Ljubljanski ulici.«

Tako bo videti Ljubljanska v prihodnosti.

Kolesarska steza in dva krožišča

Projekt zajema tudi izgradnjo cestnega podvoza pod železniško progo Maribor–Prevalje, ki bo nadomestil trenutni nivojski prehod. Ob enem bo izvedena tudi rekonstrukcija postajališča Maribor Tabor z rekonstrukcijo signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav. »Predvidena je tudi vzpostavitev kolesarske steze ter izgradnja dveh krožišč in sicer enega na križišču Ljubljanske  ulice z ulico Moše Pijada in Masarykovo ulico, drugega pa na križišču Ljubljanske  ulice z Jezdarsko ulico. Izvedena bo tudi ureditev in povezava vzhodnega in zahodnega dela Magdalenskega parka,« še dodajo na ministrstvu. Investitor projekta je sicer Direkcija RS za infrastrukturo, soinvestitor je Mestna občina Maribor.