Na območju Policijske uprave Maribor so policisti v sredo, 17. oktobra 2018, med 7. in 14. uro izvajali poostren nadzor cestnega prometa, imenovan »Morska deklica«. Gre za obliko poostrenega nadzora, pri katerem je poudarek namenjen celoviti kontroli tovornih vozil in avtobusov, ki jo skupaj s policijo opravljajo tudi drugi državni organi (Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo in Finančna uprava Republike Slovenije). Nadzor so izvajali na avtocestah A4 Maribor – Gruškovje in A5 Maribor – Murska Sobota.

Veliko kršiteljev

“V času nadzora smo opravili celovito kontrolo 50 tovornih vozil in 6 avtobusov. Kršitve predpisov smo ugotovili pri 19 voznikih tovornih vozil. Ugotovili smo 2 prekoračitvi hitrosti voznikov kontroliranih vozil, 6 kršitev povezanih s počitki in odmori voznikov, 2 kršitvi v zvezi z delovanjem tahografa, 7 kršitev, ki so se nanašale na preobremenitev vozila, 2 kršitvi zaradi neuporabe varnostnega pasu, v 2 primerih smo ugotovili tehnične pomanjkljivosti na vozilih, 4 kršitve pa so se nanašale na nepravilno zavarovan tovor,” je sporočil Miran Šadl iz PU Maribor.

Iz opisanega je razvidno, da je kar tretjina kontroliranih voznikov kršila cestno prometne predpise oz. skoraj 40% vseh kontroliranih voznikov tovornih vozil. Kar je resnično zaskrbljujoč podatek.

FOTO: SENP SPP UUP GPU.

Policisti izpostavljajo primer voznika osebnega vozila, ki je na priklopnem vozilu prevažal čoln, ki je bistveno presegal dovoljeno širino skupine vozil, kar predstavlja izredni prevoz. Še hujšo kršitev je storil poljski voznik tovornega vozila s priklopnikom, ki je prevažal poliestrske bazene.

FOTO: PPP Maribor

Njegov nepravilno naložen tovor je presegal dovoljene mere tako po dolžini, kot po širini in tudi po višini. Kot je razvidno iz priloženih fotografij je voznik tovor zavaroval le s po tremi pripenjalnimi trakovi. Vozniku so policisti izrekli globo v višini 2.430 evrov, pravni osebi, ki je lastnik vozil, pa v višini 8.150 evrov. Seveda so policisti vozilo izločili iz prometa. Bolje je, da si ne predstavljamo posledic, ki bi jih lahko ta tovor povzročil, če bi se trakovi strgali.