Ljubljanska ulica v Mariboru predstavlja najkrajšo prometno povezavo ožjega mestnega jedra Maribora na levem bregu in območja Tabora na desnem bregu reke Drave. Na Ljubljansko ulico se neposredno navezuje tudi območje Univerzitetnega kliničnega centra Maribor, ki zaradi zaposlenih, pacientov, obiskovalcev in deloma tudi interventnih dovozov predstavlja velik generator prometa. Na to ulico prometno gravitira tudi vrsta srednjih šol na območju Maribor-Tabor, posredno še trgovski center Mercator in pa novejše stanovanjske soseske tega območja, poimenovanega Maribor-jug.

Prometna obremenjenost Ljubljanske ulice je izredno velika

Križanje Ljubljanske ulice z železniško progo Maribor -Prevalje -državna meja pa je hkrati tudi zadnje nivojsko križanje prometnic na desnem bregu oziroma na širšem mestnem območju. Iz vidika prometne varnosti in pretočnosti kakor tudi z vidika veljavne zakonodaje pa je tovrstno križanje, kljub temu, da je zavarovano z zapornicami, neustrezno. Prometna obremenjenost obravnavnega odseka Ljubljanske ulice je izredno velika, saj predstavlja Ljubljanska ulica – razen urgentnega dovoza za reševalna vozila na vzhodni strani kompleksa – edino prometnico za dostop pacientov, obiskovalcev in zaposlene v UKC Maribor.

Varnost pri prečkanju železnice je neustrezna

Na obravnavanem odseku Ljubljanske ulice so tri križišča in sicer z Jezdarsko ulico, z Ulico ob železnici ter z Ulico Moše Pijade in Masarykovo ulico. Križišče z Ulico ob železnici tik ob železniški progi, ki predstavlja edino dostopno pot do oddelka psihiatrije UKC in je iz prometno tehničnega vidika sporno, saj je ob spuščenih zapornicah dostop zaradi čakajočih vozil na omenjeno cesto onemogočen. Kolesarji so na Ljubljanski ulici vodeni po vozišču, kar je glede na njihovo številčnost neustrezno. Pešci so vodeni po hodnikih za pešce, vendar pa tako kot vsi ostali udeleženci v prometu, prečkajo železniško progo nivojsko.

Cilj MOM je preurediti vozišča ter križišča z večjimi gradbenimi posegi

Cilj Mestne občine Maribor je obstoječe stanje, ki je iz vidika prometne varnosti neustrezno, preurediti z večjimi gradbenimi posegi ter spremenjenimi prometnimi ureditvami vozišč in križišč, tako za motorna vozila, kolesarje in pešce na cestni infrastrukturi ter s posegi na železniški infrastrukturi. Investitor tako želi zgraditi podvoz, ki bo poskrbel za večjo varnost prometne ulice ter udeležencev v prometu.

Cilji investicije so ureditev izven nivojskega križanja mestne prometnice in železniške proge Maribor – Prevalje – državna meja ter loka Tezno – Studenci, gradbeno-prometna preureditev obstoječega križišča Ljubljanska – Moše Pijade –  Masarykova krožišče ter gradbeno prometna preureditev obstoječega križišča  Ljubljanska – Jezdarska, rekonstrukcija in/ali prestavitev SVTK naprav v lasti Slovenskih železnic; ureditev varnih peš poti in dostopov do postajališča, ureditev kolesarskih poti, rekonstrukcija, prestavitev in/ali dograditev dela javne gospodarske infrastrukture na območju predvidenih gradbenih posegov, rekonstrukcija železniškega postajališča Maribor Tabor, gradbeno-prometna rekonstrukcija dela pripadajočih prometnic.

Celoten projekt gradnje podvoza bo stal približno 8 milijonov, končan bi naj bil do oktobra 2019

Celoten projekt bo Mestno občino Maribor stal 3,3 milijone evrov, medtem ko bo Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo prispevala 4,6 milijonov evrov. Celoten investicijski projekt ne bo ustvarjal nobenih finančnih oz. tržnih prihodkov, saj je namen projekta urediti izven nivojsko križanje mestne prometnice in železniške proge Maribor – Prevalje – državna meja ter loka Tezno – Studenci. Namesto finančnih bo investicijski projekt povzročil druge – družbene – učinke, ki so razbremenitev cestnega prometa ter s tem preprečevanje gneče ter prometnih zamaškov, pozitiven vpliv na počutje prebivalcev z vidika razbremenitve prometa, urejena cestna in železniška infrastruktura v MOM ter zmanjšanje hrupa in emisij izpušnih plinov. Celoten projekt bi naj bil zaključen oktobra 2019.