Eden največjih in dolgo časa načrtovanih infrastrukturnih objektov v Mariboru, gradnja zahodne obvoznice (Streliška-Kardeljeva), imenovana tudi mariborska južna cesta, bi se lahko po najbolj optimističnih podatkih pričela po pridobitvi gradbenega dovoljenja, predvidoma v letu 2019.
Kot je znano je projekt razdeljen na tri odseke. Prvi zajema Lackovo do Kardeljeve ceste, drugi se od Kardeljeve nadaljuje na Tržaško ter tretji, ki je predviden od Tržaške preko železniške proge do avtoceste. Čeprav ima država velik interes, da se projekt spelje v predvidenih rokih, pa se kot kaže lahko znova zatakne pri mariborski občini.
Kot je v pogovoru za naš medij povedal državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben, je južna mariborska obvoznica eden od projektov, ki so vezani na izziv, ki ga ima vlada z občino Maribor.
Prva faza do konca leta 2020?
“Pri nekaterih projektih smo se odločili za sporazume med državo in občino, ampak občina na svoji strani ni zagotovila pravih sredstev v svojem proračunu. Celotna investicija v treh etapah je vredna 112 milijonv evrov. Prva faza (Streliška-Kardeljeva) je ocenjena na 25 milijonov evrov, sofinancerski sporazum z MOM je že sklenjen, a spet smo prišlo do nekih izzivov, kjer v proračunu same občine tega denarja za sodelovanje ni zagotovljenega,” je pojasnil Leben. Mariborska občina bi pri tem morala prispevati okoli 17 milijonov evrov.
Kljub temu se ministrstvo po njegovih besedah zavzema in računa na to, da bi v letu 2019 pridobili samo gradbeno dovoljenje in istočasno izvedli tudi razpis gradbenih del. Nekje do konca leta 2020 bi lahko bila sama prva faza potem tudi dokončana.