Malečniški most je v precej slabem stanju, sanacija pa nujno potrebna. Most, ki je bil zgrajen leta 1978 in je dolg 237 metrov, zgradili pa so ga, ko so zaradi plazenja Meljskega hriba zaprli takratno cesto med Mariborom in Malečnikom. Sedaj je že precej časa v zelo slabem stanju in je zaradi tega tudi že nekaj časa zaprt za tovorni promet. Kot kaže se bodo obnovitnena dela bodo stala okrog 1,5 milijona evrov (vrednost z DDV), pričela še letos.
Postopek prekategorizacije dela ceste na državo
Za Malečniški most je bil sicer v lanskem letu izveden detajlni pregled in izdelava tehnične dokumentacije PZI za izvedbo njegove sanacije, Mestna občina Maribor pa je tudi zagotovila sredstva v proračunu za celotno sanacijo. Zatem je stekel postopek prekategorizacije dela cestne mreže vključno s premostitvenim objektom z občine na Direkcijo RS za infrastrukturo.
“Zadeva je še vedno na DRSI. Občina je dobila dopis iz DRSI dne 11.5.2018 kot odgovor na »Pobudo za prekategorizacijo cest« v katerem je zapisano, da se DRSI strinja s predlagano pobudo o prekategorizaciji državne Meljske ceste na občinsko cesto v MOM in prevzemu Malečniškega mostu, ter ceste od Čufarjeve ki se navezuje na Veljka Vlahoviča do ceste XIV. divizije, ki je že državna cesta. Mestna občina Maribor je meseca junija oddala komplet dokumentacije na DRSI, tako da se zdaj vsi postopki vodijo na DRSI,” so pojasnili na Mestni občini Maribor.
Kar se tiče varnosti mostu je na njem že veljavna omejitev tovornega prometa in je most za ostale udeležence v prometu varen, še ob številnih pomislekih javnosti, dodajajo na občini.
Nujno potrebno je urediti križišče
Za pojasnila smo se obrnili tudi na DRSI, kjer so kot rečeno v aprilu letos prejeli pobudo s strani občine za prekategorizacijo občinske ceste, ki poteka od krožišča pri Malečniškem mostu, čez most do Čufarjeve ceste, ki se naveže na ulico Veljka Vlahoviča do ceste XIV. divizije, v državno regionalno cesto.
“DRSI se strinja s predlagano pobudo o prevzemu obravnavanih cest v upravljanje in vzdrževanje DRSI ter opustitvijo dela državne ceste R3-709. Vendar je pred samo prekategorizacijo cest potrebna ureditev križišča Maribor-Melje na R3-709, odsek 8614 MB (Meljska cesta) od km 0,162 do km 0,248, ki predvideva semaforizacijo križišča ter uskladitev semaforja z bližnjim semaforiziranim
križiščem (priključna rampa na hitro cesto). Projektna dokumentacija je že pripravljena, dela pa se bodo predvidoma pričela še v letošnjem letu. Tako bo glede na zgoraj navedeno prekategorizacija cest in s tem tudi prevzem malečniškega mostu v upravljanje in vzdrževanje izvedena po ureditvi križišča. DRSI bo po prevzemu mostu ocenila njegovo stanje ter nadaljevala z vsemi potrebnimi aktivnostmi za njegovo rekonstrukcijo.