Dostop do mariborskega letališča je nemoten, letališče tudi nemoteno obratuje, so danes za STA ponovili na državni družbi DRI, ki je prejšnji teden prevzela upravljanje tega letališča. Pred parkirišči ob vhodu na potniški terminal sicer stojita še dve tabli z oznako Zasebna lastnina, a vozila še vedno parkirajo tam.

Dostop do letališča naj ne bi bil omejen

Spomnimo, pred dnevi so se razširile informacije, da so kitajski lastniki prejšnjega upravljavca letališča, podjetja Aerodrom Maribor, omejili dostop do parkirišča letališkega terminala s postavitvijo tabel z opozorilom o zasebni lastnini, na katera naj bi bil vstop prepovedan, o čemer smo tudi poročali.

A po poročanju medijev so lahko zaposleni brez težav parkirali svoje avtomobile, nemoten je bil tudi dostop do terminala. Enako je bilo videti danes, ko smo se tudi sami mudili tam. “Zaposleni, potniki in obiskovalci tam parkirajo, torej zadeve tečejo brez posebnosti,” pravijo na DRI, kjer so tudi potrdili, da so eno od spornih tabel odstranili, ker je bila postavljena na državni cesti brez ustreznega soglasja.

Na policiji kakšnih incidentov s tem v zvezi niso zaznali. “Policija ni pristojna za obravnavo motenja posesti. To se preganja na zasebno tožbo,” so pojasnili na mariborski policijski upravi.

Nameščene table ne ovirajo poslovanja letališča

Na ministrstvu za infrastrukturo so že pred tem trdili, da je služnost na zemljiščih v okolici letališča, ki so v lasti Aerodroma Maribor, v zemljiški knjigi urejena. “Nameščene table ne ovirajo oziroma onemogočajo poslovanja letališča,” so že v ponedeljek za STA zatrdili tudi na DRI.

Na Aerodromu Mariboru oziroma pri njihovem lastniku SHS Aviation na vprašanja STA glede tega niso odgovorili.

Nekdanji upravljavec zahteva odškodnino

Po poročanju portala 24ur služnostna pravica ni bila podeljena državi ali stavbi, ampak takratnemu upravljavcu letališča, kar naj bi bilo pogodbeno tudi zapisano in urejeno. Nekdanji upravljavec naj bi zdaj zahteval odškodnino ali uporabnino za njegovo zasebno ozemlje, saj trdi, da je bila ta služnostna pravica podeljena drugemu upravljavcu, in ne DRI.

“Služnost je bila podeljena Republiki Sloveniji, vpisana je v zemljiško knjigo in se je vsa ta leta izvajala brez težav. Morebitne spore v zvezi s tem naj se ureja po pravni poti,” so danes za STA povedali na ministrstvu za infrastrukturo. Potrdili so, da so se odločili za cenitev spornih parcel. “Cenitev bomo naročili, ker potrebujemo pravo oceno vrednosti, preden gremo v nadaljnje postopke, s katerimi zasledujemo naš poglavitni cilj, to je nemoteno obratovanje Letališča Edvarda Rusjana,” so dodali.

Letališče bi naj DRI upravljal do konca leta 2020

DRI je prejšnji teden prevzel upravljanje mariborskega letališča, saj je prejšnji upravljavec Aerodrom Maribor, ki je od začetka 2017 v posredni lasti kitajskega kapitala, prekinil najemno pogodbo.

Po četrtkovem fizičnem pregledu na letališču je Javna agencija za civilno letalstvo RS izdala DRI dovoljenje za poskusno obratovanje letališča, zato je to v petek po enodnevnem zaprtju ponovno začelo obratovati.

Letališče naj bi bilo v upravljanju DRI najpozneje do konca leta 2020, v vmesnem času pa naj bi ministrstvo za infrastrukturo poiskalo trajno rešitev.

Pod Kitajci je letališče samevalo

Družba SHS Aviation, ki je v lasti kitajskega kapitala, je kupila Aerodrom Maribor v začetku leta 2017 od Delavske hranilnice, nato pa so z državo sklenili 15-letno najemno pogodbo za letališče, infrastrukturo in pripadajočo opremo. A velikopoteznih načrtov z večstomilijonskimi investicijami, za katere so sicer želeli doseči podaljšanje letališke steze, kitajski investitorji niso uresničili in letališče je, ko gre za redne linije ali tovorni promet, bolj ali manj samevalo.

STA