Želja Kidričanov po pričetku gradnje obvoznice, ki naj bi v dolžini 4,2 kilometra predvsem tudi izboljšala mobilnost prebivalcev in prometno stanje v tamkajšnji občini Kidričevo, je še vedno kako prisotna.

Razbremenitev naselja Hajdina s tovornim prometom

To potrjujejo tudi na občini Kidričevo, kjer je direktor občinske uprave Damjan Napast za Maribor 24 povedal, da bi po izgradnji med drugim omogočila lažji dostop do podjetja Talum in obenem razbremenila naselje Hajdina s tovornim prometom. »Za Boxmark in ostala podjetja zunaj IC Taluma ne bo direktnega izvoza, ampak bodo vozniki morali peljati okoli na Apače,« je pojasnil Napast in dodal, da bo v letošnjem letu vložena vloga za gradbeno dovoljenje ter pričetek postopka izbire izvajalca.

Na obvoznico tudi priključka za obe podjetji

Ves projekt, pravijo na občini, vodi direkcija za infrastrukturo. Iz tamkajšnje službe za odnose z javnostmi so sporočili, da obvoznica Kidričevo predstavlja povezavo med glavno cesto Šikole-Hajdina in regionalno cesto Majšperk-Kidričevo (zahodna obvoznica Kidričevo). »Poteka po vzhodni strani naselja Strnišče in zahodni strani kompleksa podjetja Talum ter bo povezala glavno cesto Šikole-Hajdina z regionalno cesto Majšperk-Apaški Križ. Na obvoznico, v skupni dolžini 4,2 kilometra, se priključuje večje število kategoriziranih in nekategoriziranih cest, med katerimi sta tudi priključka za podjetji Talum in Boxmark. Del obvoznice (370 metrov) predstavlja podvoz pod železniško progo, ki je bil zgrajen v sklopu modernizacije železniške proge Pragersko-Hodoš,« so zapisali.

Tudi gradnja podhoda za divjad

V okviru omenjene naložbe je predvidenih več ukrepov. »Potrebnih bo več gradenj, in sicer zahodne obvoznice Kidričevo v skupni dolžini 3,830 kilometrov, priključka na glavno cesto Šikole-Hajdina, podvoza pod industrijskim tirom železniške proge za Talum, podhoda za divjad, priključnih in traktorskih cest ter površin za kolesarski in peš promet,« še dodajajo na republiški direkciji za infrastrukturo. V lanskem letu je bila izdelana projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja in projekta za izvedbo, trenutno še potekajo odkupi potrebnih nepremičnin. »V letošnjem letu načrtujejo pridobitev gradbenega dovoljenja ter izvedbo razpisa za pridobitev izvajalca gradbenih del,« so pojasnili in sklenili, da v kolikor ne bo posebnosti pri javnem naročilu, bi z gradnjo lahko pričeli v letošnjem letu ter zaključili v letu 2021.

Reorganizacija logistike v Industrijski coni Talum

O prednostih, ki jih bo prinesla obvoznica, smo se z novinarskim vprašanjem obrnili tudi na obe podjetji, a so nam po nekaj dneh odgovorili le s podjetja Talum. Nataša Vodušek Fras iz službe za odnose z javnostmi v slednjem podjetju pravi, da so veseli vseh aktivnosti na državni in lokalni ravni, ki izboljšujejo kakovost bivanja občanov in spodbujajo razvoj. »Tak projekt je tudi načrtovana gradnja obvoznice. Prepričani smo, da bo to pomemben prispevek k zagotavljanju ustreznih pogojev za nadaljnji uspešen gospodarski razvoj občine, pa tudi širšega okolja. Načrtovane infrastrukturne dopolnitve bodo prinesle reorganizacijo trenutne logistike v Industrijski coni Talum, ki bo po naši oceni pomenila izboljšanje za uporabnike oziroma obiskovalce industrijske cone. Kakšen bo obseg teh sprememb, bo mogoče natančno oceniti, ko bodo aktivnosti stekle in se bomo vsa podjetja, ki delujemo znotraj cone, odločila, kako se bomo vključevala,« je poudarila Vodušek Frasova.